МарияГабриел:Опитът на водещите европейски компании е ключов за постигане на технологичен суверенитет и лидерство на Европа в иновациите

По инициатива на българския еврокомисар Мария Габриел днес се състоя онлайн среща с основателите и изпълнителните директори на 35 водещи европейски компании -„еднорози“ (предприятия с оценка на стойност над 1 милиард щатски долара) от всяка една от държавите членки. Сред присъстващите компании бяха Bitpanda, Blablacar, Cabify, Zalando, Booking, FacilityLive, Skeleton, Rimac Automobile, GenePlanet,GTMHub и др. Целта на срещата бе компаниите да споделят опита и предизвикателствата пред тях с цел превръщането на Европа в лидер в иновациите. Корпоративното сътрудничество, подкрепата на талантите и инвестициите в образование, насърчаване на предприемачеството сред жените и преодоляване на разделението в областта на иновациите бяха теми от общ интерес.“Очертава се да работим в четири важни посоки. Всяка от тях дава отговори на предизвикателства, пред които са изправени Европа, нейните региони и граждани. Това са екологичния преход, технологичния суверенитет, Европа лидер в пробивните технологиии преодоляване на различията по отношение на иновациите в различните държави-членки на ЕС. Радвам се, че днешната среща потвърди споделената визия за общи действия между еднорозите в Европа за даване на решения за тези предизвикателства”, заяви Мария Габриел. В дискусията бе подчертано, че интегрирана европейска иновационна екосистема, която ще създаде подходящите условия за разрастване на европейските дружества в технологични шампиони е ключова. Необходими са подходящи мерки за улесняване на достъпа до капитал, за преодоляване на фрагментираността на регионалните иновационни екосистеми, за инвестиции в и привличане на таланти.В последвалата втора част на срещата Мария Габриел наблегна на необходимостта от идентифициране на вече съществуващите инициативи, налични инструменти и

добри практики. Бе обърнато внимание на развитието на уменията и привличането на таланти чрез мерките заложени е инициативата за изграждане на Европейското образователно пространство.„Днешната дискусия е с потенциал да се превърне в начало на процес -на съвместно създаване на европейска иновационна екосистема, която се реализира с конкретни инициативи и общи действия. Затова трябва ясно да разграничим краткосрочните от средносрочните и дългосрочните мерки. Необходимо е в кратък срок да се направи картографиране на вече съществуващите инструменти и добри практики в Европа. Трябва да осигурим и синергии между програмите и инициативите с които разполагаме, като Европейския иновационен съвет и Европейския съвет за иновации и технологии, фондовете на кохезионната политика и инициативите на Европейското образователно пространство“, коментира още Мария Габриел.В заключение, българският еврокомисар прикани изпълнителните директори да представят резултатите от съвместната си работа на предстоящите Европейски дни на научните изследвания и иновациите на 23-24 юни.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Националният оперативен щаб  прекратява дейността си

Националният оперативен щаб прекратява дейността си

Thursday, 15 April 2021

Националният оперативен щаб е разформирован, считано от днес. Щабът беше създаден със заповед на...

Компании, Събития, Анализи

 "ГЛАСЪТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО", Открийте SPACE подкаст в селскостопанските новини

"ГЛАСЪТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО", Открийте SPACE подкаст в селскостопанските новини

Thursday, 15 April 2021

 SPACE2021 ще се проведе от вторник 14 септември до четвъртък 16 септември на  Parc-Expo...

Реколта, Пазари, Цени

От 17 май стопаните могат да кандидатстват за застраховане на реколтата от винено грозде

От 17 май стопаните могат да кандидатстват за застраховане на реколтата от винено грозде

Thursday, 15 April 2021

 От 17 май до 15 юни 2021 г. ще се проведе прием на заявления...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Sanofi  ще инвестира 400 млн. евро в нов обект за производство на ваксини в Сингапур

Sanofi ще инвестира 400 млн. евро в нов обект за производство на ваксини в Сингапур

Monday, 12 April 2021

 Sanofi заяви, че ще инвестира 400 милиона евро в рамките на пет години в...

Иновации, Обучение, Агросвят

Panda Labs на WWF и младежи променят „Бъдещето на храната“

Panda Labs на WWF и младежи променят „Бъдещето на храната“

Tuesday, 13 April 2021

80 участника ще се впуснат в надпреварата за идеи във втория хакатон на младежката...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.