Генералният директор на ФАО д-р QU Dongyu: иновациите са област, в която САЩ могат да играят ключова роля в подкрепата на ФАО

 Генералният директор на ФАО Dongyu и Томас Дж. Вилсак, секретар на Министерството на земеделието на САЩ се срещнаха виртуално и обсъдиха дългогодишното сътрудничество между ФАО и Съединените американски щати.

  Срещата потвърди важността на партньорството между ФАО и САЩ, като генералният директор изрази своята признателност за постоянната и последователна подкрепа на САЩ за Организацията. Той поздрави секретаря за назначаването му за министър на земеделието на САЩ за втори път. От своя страна Вилсак изрази своята благодарност към генералния директор за поемането на огромната отговорност за оглавяването на ФАО и за важната работа, която тя предприема в световен мащаб.

 Генералният директор и секретарят споделиха мнения за значението на иновациите, науката, технологиите и творческите партньорства за изграждането на устойчиви системи за хранително-вкусова промишленост и да се справят с многото предизвикателства, пред които са изправени селскостопанските сектори, като климатични промени, трансгранични вредители и болести и други. Генералният директор подчерта реформите, които той предприе в Организацията от встъпването си в длъжност, като по-специално създаде разнообразен екип от основни лидерски позиции, съчетан с нова, модулна структура на управление, която гарантира, че ФАО е годна за целта и е оборудвана за изпълнение на новата предложена стратегическа рамка (SF), в подкрепа на членовете на ЕП и техните специфични нужди от селскостопанска и хранителна система.

 Секретарят Вилсак приветства процеса, разгърнат от ФАО за разработване на новия си предложен СФ, като същевременно оцени, че ключови въпроси като иновации, технологии, партньорства и други ще подпомогнат напредъка на новия предложен СФ.   Те обсъдиха потенциалните агро-хранителни системи, които трябва да помогнат за извеждането на хората от бедността, като същевременно променят живота и опазват околната среда.

Генералният директор отбеляза, че иновациите са област, в която САЩ могат да играят ключова роля в подкрепата на ФАО, като се имат предвид нейният опит и ноу-хау.  Той засегна и други възможни области на засилено сътрудничество, като Сухия коридор на Централна Америка и новата стратегическа рамка, която ще бъде представена на предстоящата 42-ра сесия на конференцията на ФАО.

Panda Labs открива новатори в сферите на храните и отпадъците

 Екотрупчета от кафе и пестициди от естествени съставки са идеите - победители от двата мастъркласа, организирани от WWF

Като част от Panda Labs – младежката иновационна програма на WWF България , миналата седмица в София Тех Парк се проведоха финалните етапи от мастъркласовете „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“. В мастъркласа участваха ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с интереси в сферата на иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда. 

Мастърклас седмицата беше изпълнена с лекции по финанси, маркетинг, технологии за привличане на инвеститори, както и посещения в лаборатории и бизнес централи. Участниците от семестър „Бъдещето на отпадъците“ имаха шанса да посетят образователния център на Екопак, както и да видят отблизо процесите в сортировъчния пункт. Посещението беше съпроводено с лекция от екипа на компанията. След представянето на техните идеи, участниците посетиха и централния офис на Кауфланд в България, където научиха първо лице какви усилия полага компанията, за да намали използването на пластмаса. 

Участниците от семестър „Бъдещето на храната“ също посетиха централата на Кауфланд и разбраха много за това как се планират доставките на артикули в цялата страна, така че хранителният отпадък да се сведе до абсолютен минимум. 

Учените от Института по криобиология и хранителни технологии също отвориха вратите си за младежите, за да им разкажат повече за процеса на лиофилизация - ключов елемент в приготвянето на храни за космонавти. 

Дни преди финалното им представяне, отборите бяха на посещение и в лаборатория на CASI (Center for Applied Studies and Innovation). Част от посещенията и на двете групи участници беше гостуването в “територията за любопитковци” - TechnoMagic Land.

Победителите от двата семестъра бяха избрани от опитно жури, което предварително беше запознато с бизнес плановете на всички отбори. От „Бъдещето на отпадъците“ за победители бяха обявени отбор КафЕко от Русе с техния план за създаване на екотрупчета за отопление от кафе. От „Бъдещето на храната“ отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители. Наградата за отборите победители е финансова подкрепа за създаването на прототип в размер от 10 000 лв. 

 Какви други идеи се състезаваха за голямата награда?

В „Бъдещето на отпадъците“:

                     - отбор

                    EcoFemly

                     с идея за мобилнo приложениe, което да дава информация дали харесания от нас продукт може да бъде рециклиран;

                                      - отбор

                    WastEd Pandas

                    – разработва мобилно приложение, което да повиши осведомеността на потребителите за разделното изхвърляне на отпадъци.

                             В „Бъдещето на храната“:

- отбор МKD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;

- отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупена остатъчна храна от ресторанти;

- отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане. 

 Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя работи с подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

Panda Labs на WWF гледа към бъдещето на мобилността

Програмата за младежки иновации на WWF полага началото на третия си семестър

Времето лети и ние с него! Последният семестър за този сезон на програмата за младежки иновации Panda Labs чука на вратата . В него природозащитници, ментори и десетки любознателни ученици и студенти от цяла България рамо до рамо ще търсят варианти как да превърнат съвременното придвижване в ефективно, приятно и едновременно с това екосъобразно изживяване.

Семестърът „Бъдещето на мобилността“ ще се проведе през юни и юли тази година. Той ще даде възможност на участниците да разгледат темата от различни ъгли, да се запознаят със секторите, нуждаещи се от нововъведения, както и да предложат подобрения в начините за придвижване или изцяло нови алтернативни на тези, които познаваме в момента.

Главните действащи лица в програмата на Panda Labs и този път са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Както и в първите два семестъра, те ще участват в интензивен, но вълнуващ тридневен хакатон, разделени на отбори, като търсят решения на екологични и социални предизвикателства от световен мащаб. В това приключение те ще използват методологията „дизайн мислене“, насърчаваща генерирането на нестандартни решения. Специално подбраните казуси се базират на реални проблеми в сектора и изискват иновативни бизнес отговори, а участниците ще бъдат насочвани от изявени професионалисти, както и от доброволци-фасилитатори.

Платформата за кандидатстване вече е отворена , като крайният срок за регистрация е 16.05.2021 г.

Хакатонът ще се проведе на 4-6 юни и отново в неговия край опитно жури ще открои най-впечатляващите идеи. Отборите-победители ще получат възможността да се включат в мастърклас на живо в София (12-18 юли), предшестван от онлайн бизнес лекции. В рамките на седмицата на живо участниците ще учат и работят в най-съвременни лабораторни условия, наставлявани от експерти от различни сфери на науката, както и с представители на доказано успешни стартиращи компании. Основни критерии за определяне на победителите са: екипната работа, оригиналността на идеята и не на последно място – приложимостта ѝ в реални условия. Отборът, разработил най-добрия бизнес план към иновативната си идея, ще бъде награден със стипения в размер на 10 000 лв, за да създаде неин прототип.

Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на  Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България  – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

 

ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ПРЕДЛАГА НОВИ ПРАВИЛА И ДЕЙСТВИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ

Европейската комисия предлага нови правила и действия, чиято цел е Европа да стане световен център за надежден изкуствен интелект (ИИ). Комбинацията от първата по рода си правна рамка по отношение на ИИ] и новия координиран с държавите членки план  ще гарантира безопасността и основните права на хората и предприятията и същевременно
ще активизира в целия ЕС навлизането на ИИ и инвестициите и иновациите в него.
Този подход ще бъде допълнен от нови правила относно машините , като за целта правилата за безопасност ще бъдат адаптирани с цел да се увеличи доверието на потребителите в новото
гъвкаво поколение продукти.

Новият Регламент за ИИ ще бъде гаранция, че европейците могат да гласуват доверие на това, което ИИ може да предложи. Пропорционалните и гъвкави правила ще обхванат специфичните рискове, които възникват при системите с ИИ, и ще заложат най-високите стандарти в световен
мащаб. В Координирания план са представени нужните промени в политиката и инвестициите на равнището на държавите членки с цел укрепване на водещата позиция на Европа в развитието на ИИ, който е ориентиран към човека, устойчив, сигурен, приобщаващ и надежден.

Panda Labs с нови идеи за бъдещето на храната ни

80 ученици и студенти се включиха със знания и креативност във втория хакатон, организиран от WWF

Вторият хакатон от програмата за младежки иновации на WWF – Panda Labs завърши с четири отбора победители и десетки свежи идеи, които могат да променят „Бъдещето на храната“. Събитието се проведе онлайн на 16-18 април 2021 г. и в него се включиха 80 ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години. Те преобърнаха представите на журито за това какви могат да бъдат границите на креативното мислене на поколението Z.

В началото лектори от света на бизнеса, науката и НПО сектора запознаха участниците със съвременните проблеми пред хранителната индустрия, сред които управлението на хранителните отпадъци, екологично производство на храни и т.н. След това участниците започнаха работа по отбори по метода дизайн мислене. Всеки отбор имаше възможността да избере един от трите реални казуса, предоставени от WWF Австрия, Kaufland България и Института за криобиология и хранителни технологии, а именно:

   - отглеждане на храна по устойчив за природата начин;

    -редуциране на хранителните отпадъци от домакинствата;

    -създаване на здравословна храна за забързано ежедневие или екстремни условия.

По време на интензивната си работа отборите получиха подкрепа от седем ментора-доброволци с богат професионален опит.

За краткото време, в което представиха своите идеи и прототипи, участниците успяха да впечатлят и затруднят опитното жури в състав: Ваня Божилова-Стоянова, Kaufland България; Елена Хаджисотирова, Фондация „Америка за България“; инж. Ангел Бъчваров, Техномеджикленд; Апостол Дянков, WWF България и JА; Байчо Георгиев, 9Academy, и Николай Солаков, Институт криобиология и хранителни иновации. Членовете на журито споделиха, че „емоциите, зарядът и желанието на всички участници са толкова заразителни, че заслужават да бъдат споделени“.

На финала бяха излъчени четири тийма победители с иновативни идеи за „Бъдещето на храната“:

    Отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители;

    Отбор М₃KD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;

    Отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупена остатъчна храна от ресторанти;

    Отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане.

И четирите отбора получават правото на участие в следващото ниво на Panda Labs – мастъркласа “Бъдещето на храната“. Той започва с лекции още тази седмица, а в средата на май ще събере на живо в София всички участници, които ще имат възможността да посетят различни лаборатории и бизнес централи. В уикенда 15-16 май участниците ще представят своите завършени идеи с бизнес планове пред жури, след което ще бъде излъчен финалният победител. Той ще получи сумата от 10 000 лв. за създаване на стартъп и реален прототип на идеята си.

Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на  Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България  – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

 

 

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Дългосрочно и устойчиво развитие на аграрния сектор се постига със закони и инвестиции

Дългосрочно и устойчиво развитие на аграрния сектор се постига със закони и инвестиции

Вторник, 20 Февруари 2024

Дългосрочно и устойчиво развитие на аграрния сектор се постига със закони и инвестиции, заяви...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО ще се проведе от 13 до 17 май на Летище Стара Загора

Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО ще се проведе от 13 до 17 май на Летище Стара Загора

Понеделник, 19 Февруари 2024

163 фирми вече са заявили участие върху повече от 33 хиляди кв.м. изложбена площ     Шестнадесетото...

Компании, Събития, Анализи

Шест български вина със „Златен ритон” от Международния конкурс

Шест български вина със „Златен ритон” от Международния конкурс

Четвъртък, 22 Февруари 2024

Шест български вина спечелиха приза „Златен ритон“ от Международната специализирана изложба ВИНАРИЯ 2024. Два...

Реколта, Пазари, Цени

АГРА, ВИНАРИЯ и ФУДТЕХ бележат ръст от 25%  и срещат науката и практиката с най-новите постижения в земеделието

АГРА, ВИНАРИЯ и ФУДТЕХ бележат ръст от 25% и срещат науката и практиката с най-новите постижения в земеделието

Вторник, 20 Февруари 2024

Изложенията АГРА, ВИНАРИЯ и ФУДТЕХ бележат ръст от 25%  и срещат науката и практиката...

Иновации, Обучение, Агросвят

Macfrut 2024: акцент върху иновациите и устойчивостта в земеделието

Macfrut 2024: акцент върху иновациите и устойчивостта в земеделието

Четвъртък, 22 Февруари 2024

Международното изложение за плодове и зеленчуци Macfrut, което ще се проведе в Римини, Италия...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.