Mondelez international разширява програмата си за добив на пшеница от устойчиво земеделие

Монделийз Интернешънъл разширява Harmony – програма за добив на пшеница от устойчиво земеделие, и така да покрие 100% от марките бисквити на компанията в Европейския съюз до 2022 г.
Чрез разширяването ѝ годишното производство на пшеница при устойчиви условия ще нарасне до над 280 000 тона до 2022 г. Това ще покрие обема от пшеница, необходим за производството на цялото европейско портфолио от бисквити, добавяйки бисквитите belVita, бисквитите Milka и Barni.

Програмата на Mondelez International за устойчиво производство на пшеница включва партньорство с местни фермери, разположени възможно най-близо до фабриките за бисквити. Тя насърчава производителите за устойчиви практики при отглеждане на пшеница. Целта е да се сведе до минимум използването на пестициди и торове чрез избиране на еластични сортове пшеница и да се намалят въглеродните емисии.

Mondelez International е най-големият производител в света на шоколади, бисквити и леки закуски, и вторият по големина производител на кафе и дъвки. В България компанията разполага с две производствени предприятия в гр. Своге и в гр. Костинброд.

Harmony отстоява биологичното разнообразие и добрите екологични практики при производството на пшеница в Европа. Създадена в сътрудничество със земеделски стопани, кооперативи и мелници, програмата се стреми да поощри ангажимента и подкрепи финансово земеделските производители-партньори да следват устойчиви практики в отглеждането и преработката на пшеница.

Земеделските производители, част от Harmony, се ангажират да опазват водата, да се грижат за почвата, да опазват биологичното разнообразие и да намаляват въглеродните емисии и същевременно да увеличат доходите си, следвайки тези принципи. Harmony е разработена и в сътрудничество с неправителствения сектор, агрономи, специалисти по опазване на околната среда, изследователски организации. Дейностите и практиките на програмата се одитират всяка година с цел да се гарантира спазването им.

По отношение на разумната консумация, Монделийз има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. Компанията ще редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти като ще увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията ще насърчава по-ниския калориен прием до 200 ккал в порция продукт

Агрополитиката, Говори Брюксел

Розоберът тази година закъснява

Розоберът тази година закъснява

Розоберът тази година закъснява заради студената и дъждовна пролет. Розопроизводителите са  притеснени и за...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Месодайното животновъдство се разраства

Месодайното животновъдство се разраства

През последните три години месодайните говеда в България са се увеличили  от 85 870...

Форуми, Анализи, Коментари

АЗПБ  организира фестивал „ От българско по- българско за нашата трапеза”

АЗПБ организира фестивал „ От българско по- българско за нашата трапеза”

За да си припомним вкуса на българското, за да не забравяме за българските традиции...

Пазари, Борси, Цени

Повишената прозрачност на пазара ще направи информацията за ценообразуването по-ясна и по-достъпна

Повишената прозрачност на пазара ще направи информацията за ценообразуването по-ясна и по-достъпна

EК представи третия елемент за постигане на по-лоялни практики при веригата за доставки на...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Противоградовата защита oбхваща нови 1.1 млн. дка земеделка площ

Противоградовата защита oбхваща нови 1.1 млн. дка земеделка площ

Противоградовата защита oбхваща нови 1.1 млн. дка обработваеми земеделки площи на територията на област...

Иновации, Обучение, Агросвят

БТПП организира Кръгла маса на тема „Предизвикателства пред държавната администрация за развитието на иновациите и технологиите”

БТПП организира Кръгла маса на тема „Предизвикателства пред държавната администрация за развитието на иновациите и технологиите”

Съветът по иновации при БТПП организира Кръгла маса на тема „Предизвикателства пред държавната администрация...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.