Mondelez international разширява програмата си за добив на пшеница от устойчиво земеделие

Монделийз Интернешънъл разширява Harmony – програма за добив на пшеница от устойчиво земеделие, и така да покрие 100% от марките бисквити на компанията в Европейския съюз до 2022 г.
Чрез разширяването ѝ годишното производство на пшеница при устойчиви условия ще нарасне до над 280 000 тона до 2022 г. Това ще покрие обема от пшеница, необходим за производството на цялото европейско портфолио от бисквити, добавяйки бисквитите belVita, бисквитите Milka и Barni.

Програмата на Mondelez International за устойчиво производство на пшеница включва партньорство с местни фермери, разположени възможно най-близо до фабриките за бисквити. Тя насърчава производителите за устойчиви практики при отглеждане на пшеница. Целта е да се сведе до минимум използването на пестициди и торове чрез избиране на еластични сортове пшеница и да се намалят въглеродните емисии.

Mondelez International е най-големият производител в света на шоколади, бисквити и леки закуски, и вторият по големина производител на кафе и дъвки. В България компанията разполага с две производствени предприятия в гр. Своге и в гр. Костинброд.

Harmony отстоява биологичното разнообразие и добрите екологични практики при производството на пшеница в Европа. Създадена в сътрудничество със земеделски стопани, кооперативи и мелници, програмата се стреми да поощри ангажимента и подкрепи финансово земеделските производители-партньори да следват устойчиви практики в отглеждането и преработката на пшеница.

Земеделските производители, част от Harmony, се ангажират да опазват водата, да се грижат за почвата, да опазват биологичното разнообразие и да намаляват въглеродните емисии и същевременно да увеличат доходите си, следвайки тези принципи. Harmony е разработена и в сътрудничество с неправителствения сектор, агрономи, специалисти по опазване на околната среда, изследователски организации. Дейностите и практиките на програмата се одитират всяка година с цел да се гарантира спазването им.

По отношение на разумната консумация, Монделийз има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. Компанията ще редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти като ще увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията ще насърчава по-ниския калориен прием до 200 ккал в порция продукт

Агрополитиката, Говори Брюксел

Отчитаме напредък на платформите за борба с дезинформацията, но предстои още много работа

Отчитаме напредък на платформите за борба с дезинформацията, но предстои още много работа

Българският еврокомисар Мария Габриел заедно с комисар Джулиан Кинг представиха 18-ия доклад за сигурността,...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Приаксор – Бъдещето днес в растителната защита

Приаксор – Бъдещето днес в растителната защита

Приаксор е името на фунгицида от БАСФ, който е отговорът към новите предизвикателства в...

Форуми, Анализи, Коментари

Любители на вкусната храна се събират на първи фестивал "Родопска угодия" в гр. Девин

Любители на вкусната храна се събират на първи фестивал "Родопска угодия" в гр. Девин

Любители на вкусната храна, на родопските традиции и на удоволствията се събират на първи...

Пазари, Борси, Цени

България е изнесла храни за 5.9 млрд. лева

България е изнесла храни за 5.9 млрд. лева

България е изнесла  храни за 5.9 млрд лева-рекорд за цялата история на страната. Πpинoc...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

ДФ „Земеделие“ одобри 148 общински проекта за над 44 милиона лева

ДФ „Земеделие“ одобри 148 общински проекта за над 44 милиона лева

Приключи обработката на проектните предложения за детски градини, училища, спортни площадки и физкултурни салони...

Иновации

ЕК  приветства  бъдещата програма на ЕС за научни изследвания и иновации- „Хоризонт Европа"

ЕК приветства бъдещата програма на ЕС за научни изследвания и иновации- „Хоризонт Европа"

Институциите от ЕС постигнаха частично политическо споразумение относно „Хоризонт Европа", което предстои да бъде...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.