МЗХ предлага инициатива „Великденска кошница“

В периода от 11 до 19 април 2025 г. за пръв път у нас  стартира инициатива  „Великденска кошница“.  Тя има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството.

В кампанията ще бъдат включени следните продукти:

  • Агнешко
  • Ярешко
  • Яйца
  • Великденски козунаци
  • Тематични сладкарски изделия за празника

Предложението за тази инициатива се предвижда да бъде осъществена чрез доброволно сътрудничество между Министерството на земеделието и храните и търговските вериги и супермаркети.

При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците.

„Великденската кошница“ е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава.

Очакваните резултати за домакинствата са по-достъпни цени в период на увеличено търсене и разходи. За бизнеса – подобряване на имиджа и връзката с потребителите чрез социална отговорност. Превенция на спекулативни ценови скокове и поддържане на ценова стабилност са също сред целите на кампанията.

Министерството на земеделието и храните предлага идеята и при желание да се координира с големите вериги – супермаркети у нас.   Няма правно задължение за търговците да участват. Търговците се съгласяват доброволно да включат определени продукти в специален списък и да предложат наистина или стабилни, или по-ниски цени на определени продукти.

Инициативата ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция.

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Продължаваме да увеличаваме капацитета на Въоръжените ни сили за справяне с пожари

Продължаваме да увеличаваме капацитета на Въоръжените ни сили за справяне с пожари

Четвъртък, 17 Юли 2025

 В рамките на една година Министерството на отбраната и Въоръжените ни сили са удвоили...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Селскостопанска техника: Италианското производство е намаляло през 2024 г.

Селскостопанска техника: Италианското производство е намаляло през 2024 г.

Събота, 28 Юни 2025

Спадът в износа и негативната тенденция на вътрешния пазар се отразяват в националното производство,...

Реколта, Пазари, Цени

Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

Понеделник, 23 Юни 2025

България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия...

Иновации, Обучение, Агросвят

Университетът в Болоня и FederUnacoma работят заедно за агроиндустриални иновации

Събота, 28 Юни 2025

Рамковото споразумение, официално представено в Болоня по време на годишното общо събрание на Федерацията,...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.