България печели нови позиции на световния веган пазар

България затвърждава своята ниша в доставките на вегански храни на международната сцена. Четири български компании отвориха широко вратите за родните продукти към европейските пазари, впечатлявайки професионалисти и потребители на международното изложение Veggie World 2025 в Хамбург, Германия. Страната ни участва за 3-ти път на експото с колективен щанд, организиран от Асоциация “Традиционни български консерви” с помощта на Министерството на земеделието и храните и ДФ “Земеделие”, като направи значителна крачка напред в утвърждаването си като доставчик на качествени и вкусни растителни и веган‐ориентирани храни.

“Булгарконсерв”, “Джем и Джем”, “Пелтина” и “Консервинвест” се изправиха лице в лице с над 6 000 посетители и 120 изложители от цял свят в най-важния търговски тест за производителите. Те имаха възможност не само да предоставят продуктите си за пряка дегустация и да получат незабавна обратна връзка от потребители и търговци, но и да увеличат видимостта на българските марки и да сверят постигнатото от тях с тенденциите на международните пазари.

“Участието на изложението в Хамбург показа ясно отличителните предимства на българските продукти изцяло на растителна основа и показа, че те могат да се наредят сред водещите в този силно конкурентен сегмент”, каза Антоанета Божинова - организационен секретар на Асоциация “Традиционни български консерви”. Качества, като „без консерванти“ и „натурални суровини“ откроиха компотите от праскови и кайсии „Sunny Trails“ на “Булгарконсерв”,  натуралните плодови конфитюри без добавена захар и серията био продукти на “Джем и Джем”, като ги превърнаха в едни от най-харесваните на българския щанд. Силно впечатление направи и разнообразната гама зеленчукови консерви, мариновани чушки и добре познатият айвар на “Пелтина”, както и традиционните български лютеници „Хорцето“ на фирма “Консервинвест” и новият им бранд „My Family“.

Освен нови търговски и дистрибуторски канали – чрез контакти на място, срещи с други изложители, потенциални партньори и заинтересовани потребители, българските компании проучиха потенциала за последваща адаптация на продуктови линии – чрез идеи за нови вкусове, опаковки и визия, насочени към растящия сегмент веган / растителни храни.

Какво постигнаха българските изложители

„Булгарконсерв“, „Джем и Джем“, „Пелтина“ и „Консервинвест“ представиха свои продукти и започнаха целенасочената им комуникация във веган или растителния алтернативен сегмент, отговарящ на новите потребителски очаквания.

Четирите производители демонстрираха потенциала на българските консервирани храни да се позиционират успешно в ниши с нарастващо търсене в Европа, свързани с растителна диета, био продукти и натурални вкусове.

Участието доказа, че български производители не само могат да следват тенденциите, но и да ги предлагат – създавайки конкурентно предимство чрез традиционно производство, автентични вкусове и ориентация към устойчивост.

“Най-важно за нас бе не само да осигурим присъствие на българските производители на това изложение, но и да го превърнем в стратегическа стъпка към международна реализация в сектора на растителните храни. Радвам се, че компаниите вече имат конкретни резултати: повишена видимост, нови контакти, ясно заявена позиция. Следващата задача е да се капитализира този импулс – чрез развитие на нови продукти, устойчив маркетинг и активна експанзия на европейските пазари – и ние като асоциация и с помощта на държавата ги подкрепяме да постигат своите цели”, подчерта Антоанета Божинова.

 

 

----------

За допълнителна информация: Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциация "Традиционни български консерви" – тел.: 0889321015.

 

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

България получава 438,6 милиона евро по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост

България получава 438,6 милиона евро по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост

Сряда, 12 Ноември 2025

Европейската комисия изплати 438,6 милиона евро на България по линия на второто плащане в рамките...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Интервенцията, свързана с устойчивото управление на почвите ще бъде приложена за първи път в рамките на Кампания 2026

Интервенцията, свързана с устойчивото управление на почвите ще бъде приложена за първи път в рамките на Кампания 2026

Вторник, 04 Ноември 2025

Интервенцията „Насърчаване на практики за консервационни обработки за устойчиво управление на почвите“, включена в...

Реколта, Пазари, Цени

Българският износ на селскостопански стоки за Италия е нараснал с над 21%

Българският износ на селскостопански стоки за Италия е нараснал с над 21%

Понеделник, 10 Ноември 2025

Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов проведе среща с извънредния и пълномощен...

Иновации, Обучение, Агросвят

Weidemann представя приложение за подробна информация за машините и сервиза им

Weidemann представя приложение за подробна информация за машините и сервиза им

Вторник, 12 Август 2025

Weidemann GmbH разширява предлагането си на дигитални услуги с новото приложение Weidemann – лесно...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.