SPACE 2023: В сърцето на глобалното хранително предизвикателство

37-ото издание на SPACE се проведе от вторник, 12 до четвъртък, 14 септември в изложбения център в Рен, включвайки 1207 изложители. Сред тях 241 излагаха на SPACE за първи път, а 365 бяха международни компании от 39 различни страни. Тези изложители посрещнаха 90 771 посетители, включително 12 125 международни посетители от 122 страни. Като цяло тези цифри отразяват 23% увеличение на броя на международните посетители, както и рекорден брой представени държави.

 

Тридневното изложение, което се проведе в топла и позитивна атмосфера, отразява здравословното икономическо състояние на селскостопанската индустрия, но също така и нейните опасения за бъдещето, тъй като обемите на производство на говеждо, мляко, свинско и птиче месо намаляват. В същото време потребителското търсене на качествена храна на достъпни цени никога не е било по-високо. Следователно трите дни на интензивна дейност бяха по-необходими от всякога за всички, които участват в динамиката на животновъдството, за да им позволят да се справят с тези проблеми, да предупредят политическите лидери за тази безпрецедентна ситуация и да обмислят заедно решения за бъдещето. За пореден път SPACE упражни пълноценно ролята си на висококачествено събитие, жизненоважно за бъдещето на животновъдството. Тъй като геополитическият контекст става все по-нестабилен, от съществено значение е да не развиваме тенденция да зависим от трети държави, за да пълним чиниите си.

 

Енергията като основна тема

 

Това издание също беше посветено на енергетиката. Тази централна тема на SPACE беше изследвана в множество дискусии, конференции и дебати. Това беше фокусът на Espace for the Future, организиран от Земеделските камари. Тази зона, която беше преработена за тазгодишното издание, предостави на посетителите на SPACE цялата необходима информация, за да им помогне да намалят сметките си за енергия и да разнообразят дейностите си около възможностите, предлагани от този пазар. Фотоволтаици, вятърна енергия, метанизация, биомаса... има много пътища за изследване и поддържането на информация е от съществено значение за поддържане на печеливш баланс с основното производство на фермата. Във време, когато трябва да се вземат стратегически решения, за да се посрещне двойното предизвикателство на енергийния и хранителен суверенитет, SPACE беше ключова възможност за подготовка за бъдещето в тази област. Новата експертна зона в рамките на Espace for the Future предостави на животновъдите много практична и полезна информация по теми като разход на гориво, водород, намаляване на потреблението на енергия в сградите, закона за възобновяемите енергийни източници и др.

 

Innov’Space

 

Иновацията е един от отличителните белези на SPACE и ентусиазмът на изложителите към етикета Innov'SPACE остава ненамаляващ. Бяха подадени общо 118 кандидатури, които бяха стриктно разгледани от жури от над 50 членове. 37 компании получиха една или две звезди в зависимост от степента на интерес за фермера или крайния потребител. Четирима победители получиха специалното отличие от три звезди: Pudama от Kverneland Group France, която прилага тор за всяко отделно семе; Watt’N’Wall на Leretrif Rossard Bâtiment, който се състои от сглобяеми стени за свинарници, оборудвани с хидравлична мрежа за отопление на част от пространството; и накрая Mastatest на Mastaplex и Vetscan MastiGram+ на Zoetis, като и двата диагностицират мастит бързо, така че засегнатите животни могат да бъдат лекувани по-ефективно.

 

В „Светът на животновъдството“ присъстваха рекорден брой държави

 

SPACE привлече безпрецедентен брой международни посетители, като 122 държави бяха представени от 12 125 посетители, които дойдоха в Бретан в търсене на решения, които да им помогнат да развият или подобрят фермите си. Многото делегации от Африка (Бенин, Камерун, Кот д’Ивоар, ДРК, Сенегал, Того и др.) потвърдиха нарастващия си интерес към решенията, представени на SPACE, за да им помогнат да постигнат хранителен суверенитет. Официалното участие на BPI заедно с тях насърчава компаниите да отворят и развият бизнеса си на тези нови пазари. Топ купувачите, поканени на SPACE като част от програмата на Business France „Експортът започва във Франция“, бяха очаровани от разнообразието и качеството на продуктите и услугите, предлагани от изложителите на SPACE. Тези инвеститори и водещи компании в собствените си страни дойдоха от Ангола, Етиопия, Кения, Румъния, Тунис и Турция, за да намерят нови технологии в областта на хигиената, здравето, генетиката и оборудването.  

                                                

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Парламентът преизбра Урсула фон дер Лайен за председател на Комисията

Парламентът преизбра Урсула фон дер Лайен за председател на Комисията

Четвъртък, 18 Юли 2024

С 401 гласа „за“ Европейският парламент избра Урсула фон дер Лайен за председател на...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

„Напоителни системи“ ще получат одобрение на допълнителни водни количества за напояване на земеделските площи

„Напоителни системи“ ще получат одобрение на допълнителни водни количества за напояване на земеделските площи

Вторник, 25 Юни 2024

„Напоителни системи“ ще получат одобрение на допълнителни водни количества за напояване на земеделските площи...

Компании, Събития, Анализи

Рекордна година за Innov’Space

Рекордна година за Innov’Space

Сряда, 10 Юли 2024

2024 г. е рекордна година по отношение на наградените звезди и специалните похвали „Най-добрият...

Реколта, Пазари, Цени

НАЗ стартира кампания в помощ на животновъдите от Сакар планина

НАЗ стартира кампания в помощ на животновъдите от Сакар планина

Сряда, 17 Юли 2024

Национална асоциация на зърнопроизводителите (НАЗ) стартира кампания в помощ на животновъдите, засегнати от големия...

Иновации, Обучение, Агросвят

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

Сряда, 10 Април 2024

Arrigoni предлага разнообразна гама от иновативни продукти за смекчаване на ниските температури, способни да...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.