Interpoma 2022: Победителите, отличени по време на церемонията по откриването

По време на церемонията по откриването на 12-ото издание на Interpoma, единственото международно търговско изложение, посветено на ябълката, което е насрочено от днес до 19 ноември, победителите в тазгодишната награда Interpoma, посветена на изключително актуалния въпрос за пестенето на вода в селското стопанство, бяха представени.

 

Болцано, 17 ноември 2022 г. – тържествено бе открито 12-ото издание на Interpoma. След изданието през 2018 г. изложението се завръща във Fiera Bolzano от днес до събота, 19 ноември, с 490 изложители - 30% от които от чужбина от 17 различни страни - и специализирани посетители, които се очакват от цял свят. Звездите на вчерашната откриваща вечер бяха победителите в наградата Interpoma 2022, състезанието, организирано в сътрудничество с Факултета по наука и технологии на Свободния университет в Болцано и Италианското общество за градинарски науки (SOI). Във всяко издание наградата засяга различни теми, засягащи ябълковата индустрия, а тази година е посветена на технологиите, които оптимизират управлението на водата в ябълковите градини, позволявайки спестяване на вода и подобряване на добива или качеството на плодовете. Наградата включва две категории, едната запазена за компании, другата за стартиращи фирми. Журито от експерти, председателствано от Масимо Талявини, професор във Факултета по наука и технологии към Свободния университет в Болцано и президент на SOI, посочи двама победители и едно специално споменаване.

 

Победител в категория „Фирми“.

 

Победител в тази категория е полската компания Inventia sp. зоологическа градина. със системата Agreus®. Agreus ® е призната за най-пълната и удобна за потребителя система, позволяваща прецизен контрол на управлението на напояването, въз основа на наличността на вода в почвата и климатичните параметри. Основните му характеристики включват сензори, захранвани от слънчева енергия, безжично предаване, приложение, персонализирано да отговаря на нуждите на производителите, алармено известие за нуждите от напояване и възможност за автоматично управление на процеса на напояване. Освен това системата предоставя инструменти за управление на фертигация, контрол на замръзване и моделиране на развитието на патогени.

 

Специално споменаване на категорията „Компании“.

 

Специалното споменаване отива за системата Plantection, която е призната като ценна технология за контрол на напояването за по-големи земеделски предприятия или кооперативни напоителни схеми, където сложността на системата и безопасността на операциите са решаващи критерии. Модулната архитектура с възможност за интегриране на сензори и измервателни уреди и удобната за потребителя работа са сред характеристиките, които си заслужава да бъдат споменати.

 

Спестяване на вода в селското стопанство: до 50% с агротекстил Arrigoni

Болоня, 11 ноември 2022 г. - В зависимост от тяхната структура, цвят и ниво на засенчване, всички защитни паравани Arrigoni за селскостопански култури позволяват пестене на вода, с намаления до 50% в сравнение с открито поле. Това са резултатите от широкомащабно проучване на групата Arrigoni, лидер в производството на агротекстил за използване в земеделието, представено на международното изложение за селскостопански машини Eima.

Проучването представя резултатите от полеви тестове, проведени от април до октомври 2022 г. в изследователската станция на Групата в Путиняно, близо до Бари. Данните, изследвани по време на теста, се отнасят до комбинацията от изпарение от почвата и транспирацията от растенията, което определя общата загуба на вода на културата.

Тестът разглежда гамите Fructus®, Protecta® System, Prisma®, Robuxta® и Arricover® – с други думи, всички най-широко използвани покрития на Arrigoni – с удивителни резултати. Всъщност проучването разкри, че използването дори на защитна система, която не е специално проектирана да пести вода, но предназначена за други функции, като контрол на климата, защита от вятър или насекоми вредители или засенчване, също осигурява големи предимства по отношение на ограничаването на водата консумация.

Всяка от тези данни, ограничена до конкретната географска област и климат, може също така да предостави още по-точни цифри за всяка култура на приложение, когато се комбинира с коефициентите за отделна култура на метода на Пенман-Монтейт на ФАО.„Икономията на вода е предназначена да бъде все по-решаващо предизвикателство за селското стопанство днес и утре“, коментира Паоло Аригони, главен изпълнителен директор на едноименната група.

Plugfest 2022, фестивалът на цифровото земеделие в Болоня

Изданието на Plugfest през 2022 г. се провежда в Болоня от 17 до 21 октомври. Това единствено по рода си събитие се организира от AEF за насърчаване на съвместимостта на електронни и електрически системи между селскостопански машини от различни марки. За да се прилагат правилно техниките и методите на Земеделие 4.0, от съществено значение е механичното оборудване да може да комуникира с общ код.

 

Дигитализацията на селскостопанските операции повдига на видно място въпроса за споделянето на данни и информация между механично оборудване, произведено от различни производители. Наистина, прилагането на техниките на Земеделие 4.0 изисква тракторите и работните машини да могат да „говорят“ помежду си. Без обща платформа всеки производител би разработил специфичен език, неразбираем за механичното оборудване, направено от неговите конкуренти, и това в крайна сметка ще накаже целия сектор, който няма да може да използва напълно предимствата на технологиите от последно поколение.

Събитието, наречено Plugfest - организирано ежегодно от Фондацията за електроника на селскостопанската промишленост (AEF), независима асоциация, основана през 2008 г., която в момента наброява осем производителя на оборудване и три търговски асоциации (включително FederUnacoma) като основни членове и повече от 280 компании-членки - е създадено точно с цел подобряване на съвместимостта на електронните и електрическите компоненти на селскостопанските машини. Събитието беше замислено, за да позволи на инженерите от производителите да тестват ISOBUS системите на своите машини с тези на други производители - обяснява AEF - разрешавайки възможни проблеми във фазата на разработване на приложения. Plugfest е, накратко, единствено по рода си събитие, тъй като обединява около една маса компании, които обикновено се конкурират и които вместо това се насърчават да работят заедно за оптимизиране на технологичния профил на своите машини.

За 2022 г. срещата с Plugfest – истински „фестивал“ на технологиите – е насрочена за 17-21 октомври в Savoia Hotel Regency в Болоня, където се очакват повече от 320 предприемачи. Акцентът на събитието ще бъде три дни тестване, по време на които не само ще бъдат тествани 50 сървъра (универсален терминал и контролер за задачи, инсталирани в кабината на трактори ISOBUS) със 70 клиента (електронни системи за управление на селскостопански инвентар ISOBUS), но и някои от най-широко използваните цифрови системи за селскостопански машини (от универсалния терминал до Task Controller Basic и файловия сървър) също ще бъдат подложени на тест. Пет тестови станции - продължава AEF - са специално посветени на технологията ISOBUS TIM (Управление на тракторни приспособления), която при определени условия позволява на прикачното приспособление да контролира функциите на трактора.

 

Представяме българска оранжерийна продукция на най-голямото изложение за храни и напитки в света - SIAL 2022 в Париж

Български оранжерийни производители започнаха участието си в най-голямото изложение за храни и напитки в света - SIAL 2022 в Париж. На колективен щанд продукцията си представят „ДЕИВ-2007“ ЕООД, „АМИТИЦА” ООД, „ОРАНЖЕРИИ ГИМЕЛ“ АД, „ЕКОФРУТ К и К“  EООД, „НАВОНА“ ООД. Българското участие се организира от Асоциацията на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на земеделието и ДФ "Земеделие".

 

„Международното изложение за хранително-вкусова промишленост SIAL Paris е институция на световния пазар за храните. Трудно е да опиша колко се радваме най-накрая да приветстваме посетителите на нашия щанд на изложението в Зала 8, Щанд G3“, каза председателят на БАПОП Йордан Кръстанов. „Показваме свежите продукти от родните оранжерийни производители - български домати, краставици, пипер - всичко за най-доброто качество на трапезата. Следващите 5 дни ще преминат под знака на обмена на информация и контакти, иновациите и вдъхновението при храните. Присъствието на нашите клиенти, партньори и на фирмите - членове на асоциацията  прави това събитие още по-специално“, подчерта Йордан Кръстанов.

 

В SIAL 2022 тази година участват повече от 7000 изложители с близо 400 000 продукта. Лектори от цял свят ще представят „Food 360“ на конференции и кръгли маси по време на форума. Съпътстващите събития и платформи SIAL Innovation, SIAL Future Lab, SIAL Talks, SIAL La Cuisine и SIAL Start-up ще дадат експертния поглед към днешните и утрешните предизвикателства пред индустрията и храненето. Кулинарни демонстрации и ресторант SIAL с менюта, изготвени от световноизвестни готвачи, представяне на нови и иновативни продукти, както и цялостен поглед към храненето през следващото десетилетие - от земята до масата – с фокус към земеделие 2030, търговия на дребно 2030 и хранене 2030, са само част от събитията по време на изложението. Многообразието е толкова голямо, че организаторите са се принудили да предложат безплатни тематични обиколки с екскурзовод, свързани с иновациите при хранителните продукти, потребителските стоки, иновативните опаковки, трендовете в начина на хранене и приготвянето на храната.

 

Вижте как се променя индустрията на храненето и потребителските предпочитания

 

SIAL открива големи промени в нагласите на потребителите в света към храната след пандемията. Това ще промени философията на производство и предлагане на храни. Последното проучване Kantar Insights Food 360 Study 2022, проведено в партньорство със SIAL Paris показва, че освен за планетата, потребителите се грижат и за собственото си здраве, когато решават каква храна да ядат. 67% от хората през последните две години са променили диетата си, за да я направят по-здравословна. 36% казват, че са го направили, за да вземат предвид въздействието им върху околната среда. „Грижата за въглеродния отпечатък се разпространява в региони, които преди не са били склонни да променят поведението си, като Азия и Близкия изток, където все повече хора започват да проявяват интерес към здравословни, екологични или местни продукти,“ се посочва в доклада.

Пандемията също е повлияла поведението на потребители по отношение на храната. Кетърингът извън дома не се е върнал към ситуацията отпреди пандемията (2019 г.). Загрижеността за здравето при храненето навън все още е значителна сред европейските потребители, като 32% казват, че биха искали да изчакат, преди да излязат на ресторант (спад от 43% спрямо данните от предишното проучване), а 40% (от 34% преди) казват, че са изложени на риск от заразяване с Covid- 19 в ресторанти. Друга ключова тенденция е увеличаването на дигиталното поръчване на храна, като 22% от хората на възраст от 18 до 34 години, 18% от потребителите на възраст от 35 до 54 години и 7% от тези на възраст 55 и повече години планират да поръчат повече ястия онлайн.

Пандемията обаче не е успяла да промени основните тенденции, които бяха очевидни преди появата на Covid-19. Първата е свързана със здравето и стремежа на потребителите да избират по-естествени продукти и съставки. Втората е свързано с етиката - хората се интересуват повече от въглеродния отпечатък, откъде идва храната им и как е била обработена и транспортирана. Друга тенденция е желанието им да се наслаждават на храната си и да правят нови открития, а иновациите в дигиталните услуги във връзка с храните са четвъртата тенденция, която създава нови възможности за продукти и за предоставяне на информация и съвети на потребителите.

SIAL 2022 ще продължи до 19 октомври. Българските производители Ви очакват в Зала 8, Щанд G3.

Таванът от 100 000 посетители е пробит Организаторите на SOMMET DE L’ELEVAGE бяха широко усмихнати в края на шоуто.

 Целта е надмината, каза  Фабрис

Бъртън, генералният мениджър на шоуто.105 000 посетители, включително 5000 международни посетители се насладиха на световното агрошоуто.

Трябва да оценим отличните животни, съдейки на тазгодишната изложба, включително породата Шароле с нейните национални шампионати, която беше от най-високо качество, плюс рекорден брой технически конференции, особено беше доволен Жак Шазале

Президент на SOMMET.

 

За 1521-те изложители на изложението това 31-то издание беше особено полезно с големите договори, които  бяха подписани в рамките на четирите дни и атмосферата беше особено оптимистична и приятелска.

Вечерта, спонсорирана от региона Оверн-Рона-Алпи, която привлече 1500 души, позволявайки

изложители, фермерски организации и политици да се срещнат и поговорят на чаша вино.

Организаторите бяха особено доволни да приветстват не само Марк Фено, френския министър на

Земеделие и хранителна сигурност в деня на откриването, вторник, 4 октомври, но също така и редица представители

от френския парламент.

 

SOMMET DE L’ELEVAGE, 2022 г. бележи завръщането на международни посетители с брой , сравним с този от2019 г., последният път

шоуто успя да приеме всички чуждестранни делегации преди пандемията от COVID. За Беноа Делой,Международен мениджър на Sommet:Това издание беше отново среща със стари приятели. Имаше

истински ентусиазъм от чуждестранни посетители, доволни да се върнат в Международния салон. Преброихме над 5000

чуждестранни посетители от над 80 страни.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Земеделците прекратиха протеста, приемат предложения меморандум

Земеделците прекратиха протеста, приемат предложения меморандум

Сряда, 20 Септември 2023

Меморандумът беше подписан между Министерски съвет, Министерството на финансите, Министерството на земеделието и храните...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Животновъдите са против забраната  за паша в националните паркове

Животновъдите са против забраната за паша в националните паркове

Четвъртък, 31 Август 2023

Във връзка с публикации в медиите за изпратено до министър-председателя писмо от екоактивисти с...

Компании, Събития, Анализи

SPACE 2023: В сърцето на глобалното хранително предизвикателство

SPACE 2023: В сърцето на глобалното хранително предизвикателство

Сряда, 20 Септември 2023

37-ото издание на SPACE се проведе от вторник, 12 до четвъртък, 14 септември в...

Реколта, Пазари, Цени

МЗХ определи ставката за предоставяне на спешна финансова помощ за производителите на слънчоглед

МЗХ определи ставката за предоставяне на спешна финансова помощ за производителите на слънчоглед

Понеделник, 04 Септември 2023

78,33 лв./ха е ставката, определена със заповед на министъра на земеделието и храните Кирил...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

НАЗ: Институциите да вземат мерки за оцеляването на сектор „Земеделие“

НАЗ: Институциите да вземат мерки за оцеляването на сектор „Земеделие“

Събота, 09 Септември 2023

Националната асоциация на зърнопроизводителите многократно е доказвала, че стои зад всеки един фермер. Това...

Иновации, Обучение, Агросвят

МЛАДОСТТА НАМИРА СВОЕТО МЯСТО В  SPACE

МЛАДОСТТА НАМИРА СВОЕТО МЯСТО В SPACE

Сряда, 20 Септември 2023

Вятърът на свободата духаше из коридорите на събитието SPACE 2023. Младото поколение се ангажира...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.