Лозарските машини на Pellenc носят в себе си 1000 патента

Золтан Сомбат, представител на френската фирма Pellenc

Господин Сомбат, с какво фирма Pellenc е известна в света на лозарите?
Ние сме специализирани в производство на лозарска техника и сме известни с иновативния си инженерен подход при създаването им. Но нека да уточня, че имаме и още едно направление – това са машини за работа с маслинови дръвчета. Заводът на Pellenc   е в Южна Франция, недалеч от Марсилия. Фирмата е основана през 1976 г. от Роже Пеленк.  Pellenc е семейна компания, която през 2017 г. бе закупена от френския инвестиционен фонд Сомфи.
Кои са пазарите на Pellenc?
Нашата компания е там, където има грозде и маслини. Но отскоро развиваме и нова насока в нашето производство – машини за почистване на градовете и машини за дърводобив и дървообработка. Компанията ни има бази в Южна Америка, Северна Америка, Австралия, Азия (Китай и Корея) и, разбира се, в Европа.

Самоходните пръскачки Agrifac гарантират на фермера висок добив

Ларс Стадман

Как ще представите фирма Agrifac? Каква е нейната история?
Холандската компания Agrifac е основана през 1939 г. и още от началото на дейността си се фокусира върху процеса на пръскане на селскостопанските култури. От 2002 г. компанията започна много силна експанзия на външни пазари и през 2008 г. увеличихме продажбите си с 600 процента. Заводът на Agrifac е в Холандия, имаме дъщерна фирма в Англия, два центъра за продажби в Австралия и един – в Америка.
В стопанската история на  Agrifac 1986 г. е знакова, защото тогава е произведена първата самоходна пръскачка. Така че ние вече имаме над 30-годишен опит в производството на самоходни пръскачки.
Това роботи ли са?
Не, но вършат доста функции автоматизирано. Традиционният подход при пръскането преди появата на самоходните пръскачки е, че фермерът си купува трактор, купува си пръскачка, закачва я зад трактора и пръска селскостопанските  култури. Самоходната пръскачка е „две в едно“ -  енергийна машина и пръскачка заедно.

ER.MO е лидер за италианския пазар на плугове

Марко Петручи, представител на фирма ER.MO за България

Каква е стопанската история на фирма  ER.MO?
Компанията ER.MO е италианска и е основана през 1967 г., от Ернесто Моро. Първоначално компанията произвежда само плугове, а през 90-те години на миналия век, тя допълва портфолиото си с продълбочители, дискови брани и стърнищни култиватори.
Как се е развила компанията през тези повече от 50 години ?
ER.MO е безспорен лидер за италианския пазар в производството на плугове за трактори с висока мощност, от 200 до 620 КС.
Успешно работим със Словения, Хърватска, Сърбия, Унгария, Румъния, България, Украйна, Русия, Армения, Германия, Холандия и Англия. Изнасяме извън пределите на Италия няколко стотин машини всяка година. Производството ни състои на  70% от плугове, а останалите 30% - други машини.
Каква е целта на вашето участие в БАТА Агро? С какво искате да впечатлите българските фермери?
Бата Агро е най-важното изложение в сферата на земеделието в България, именно затова за нас е от съществено значение да присъстваме на него и да покажем част от нашето портфолио. За нас е много важно да наложим на българския пазар плугове, подходящи за мощни трактори, именно затова показваме за пръв път в България специален плуг, който е предназначен за работа както с колесни, така и с верижни трактори.
Кои са ценните качества на този плуг? С какво той е по-добър от продуктите на конкурентите Ви?
Що касае качеството на нашата техника, мога да кажа, че нито една конкурентна марка на пазара, не може да предложи плуг, който да работи на дълбочина над 35 см.
Ние предлагаме плугове с основна греда без заварки и отвори, също така нашите плугове се произвеждат само от шведска стомана. Това само по себе говори за качеството на плуговете ER.MO.
От колко време работите с Римекс Технолоджийс в България?
Ние сме съвсем отскоро в партньорство с Римекс Технолоджийс. Започнахме да работим заедно през 2017 година и оценявам съвместната ни работа като много добра. Мисля, че заедно имаме добри шансове да дадем на българските фермери качествена прикачна техника.

Пазари, борси, цени

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби  на млякото за лична консумация

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово...

Хранителна индустрия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Един от най-големите доставчици на плодове и зеленчуци в света Greenyard  затвори своя завод...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия