Новини

“Вила Ямбол” разширява портфолиото си с три тероарни вина

“Вила Ямбол” разширява портфолиото си с три тероарни вина, произведени от специални лозови масиви от микрорайони, които дават уникален почерк на виното.

Избата управлява около 10 000 дка лозя – около района на Ямбол и Айтос. Работи с най-популярните и обичани сортове в България: Шардоне, Совиньон Блан, Мускат, Сира, Мерло, Каберне Совиньон, Мавруд и реализира продуктите си в над 20 страни.

Най-старата винарна в Южна България отбеляза празника на лозарите и винарите с голямо тържество. Основно вдъхновение за екипа на избата са именно традициите, които регионът има в правенето на вкусни вина, затова винарната кръсти една от марките си Kabile на името на историческата местност край Ямбол.

„Вината ни от реколта 2018 година се получиха много пивки и вкусни. Природата беше на наша страна, реколтата 2018 бе с добро качество, а екипът ни от агрономи и технолози дадоха всичко от себе си, за да произведат страхотни напитки. Инвестициите в модерна техника, навременните агротехнически мероприятия още на лозето и прилагането както на класически, така и на най-модерните практики, които сме видели по света, дават възможност да правим вина със световно качество и с отлично съотношение спрямо цената си, заяви Красимир Аврамов, изпълнителен директор на „Вила Ямбол”

Хубавото вино се прави от хубаво грозде, а ние го имаме. Освен това се стараем добива да не е прекалено висок, да не минава 1 тон от декар. Гледаме много сериозно на обработването на нашите лозя – още от пръскането, от рязането. Освен от агрономите, те се следят и от нашите технолози. Винаги берем при постигната технологична зрялост. Белите ни лозя са в айтоския район, а червените са в Ямболско. Можем да да преработим над 30 млн.килограма грозде годишно, като ползваме и нашата винарна в Стралджа, каза Аврамов.

Хранителните продукти и безалкохолните напитки са се увеличили с 1.6%

Хранителни продукти и безалкохолни напитки са се увеличили с 1.6%. Намаление има при алкохолните напитки и тютюневите изделия /с 0.2%/, сочат данните от НСИ.

Според хармонизирания с ЕС индекс на потребителските цени годишната инфлация за януари 2019 г. спрямо януари 2018 г. е 2.2%.През януари цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец за хранителни продукти - увеличение с 2.1%.

По-високите разходи пресмятат и месопреработвателите. Между 13 и 15 % от цената на всеки колбас на щанда идва от тока, изчисляват от бранша. Увеличение при колбасите e с около 5 % от крайната цена. Ако един колбас струва 10 лв, то увеличението e с около 50-60 стотинки

Цените на продуктите, участващи на пазара, се определят по конкурентни закони. Държавата има една единствена роля – да създаде конкурентноспособна среда. Тя трябва да регламентира контрол на качеството. С развитието на икономиката трябва да се покачват и заплатите на хората.

Пощенска банка стана „Работодател на годината“

За втора поредна година Пощенска банка получи голямата награда „Работодател на годината“ от престижния конкурс за Employer branding у нас, организиран от b2b Media. Отличието е за цялостната стратегия на финансовата институция за изграждане на работодателска марка с перспектива за успешно привличане, управление и задържане на таланти. Тя включва различни дейности за управление, подобряване на работната среда, възможности за професионално развитие и ангажиране на служителите в проекти и кампании в подкрепа на обществото и за подобряване състоянието на околната среда.

„Щастливи сме, че нашите постоянни усилия да създадем вътрешна култура на доверие, уважение, креативност и иновативно мислене с всички наши дейности в програмата ни за employer branding бяха оценени високо. Да получиш най-голямото отличие за втора поредна година, в най-оспорваната категория и сред повече от 20 силни участници е голяма чест, отговорност и признание за работата на целия ни екип. Наградата е и доказателство, че продължаваме успешно да се развиваме и да сме сред най-добрите места за работа у нас“, коментираха от Пощенска банка.

Финансовата институция непрекъснато развива програмата, като включва разнообразни и допълващи се активности, насочени към всички хора в организацията. Офис средата в Пощенска банка е създадена така, че да отключва креативността и нестандартното мислене. Работи се в помещения с модерен интериорен дизайн, обособени криейтив зони за творчество и места за спорт и отдих. Сред множеството реализирани проекти през последната година са състезанието „Идейно“, вътрешната инициатива „Герои в зелено“, отборното участие в най-голямото благотворително щафетно бягане Postbank Business Run, участието в инициативата „Гордея се с труда на моите родители“ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН и партньорството със СофтУни. То има за цел да подпомогне кариерното развитие на бъдещите експерти в дигиталната сфера, които искат да се развиват в България, а служителите на институцията да надградят своите умения в един от най-модерните университети.

Наградите на b2b Media оценяват и отличават компаниите за техните високи постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на работодателския бранд, насърчават иновациите в управлението на талантите и новите успешни стратегии в областта на човешките ресурси. Тази година журито имаше нелеката задача да оцени близо 100 заявки на почти двоен брой участници спрямо миналогодишното издание, сред които компании от финансовия, телеком и IT сектор, бързооборотните стоки и консултантските услуги.

Традиционният фермерски пазар се провежда в Бургас

Традиционният фермерски пазар се провежда на Славейковото пазарче в Бургас.Производители на биопродукция предлагат своята продукция -  домашна юфка и билки от Айтоския Балкан, сиропи и тинктури от старопланински билки, месни продукти от Странджа и село Добрич, млечни продукти от ферма в с.Искра и още много оригинални  продукти.

Фермерският пазар е мястото, където фермерите обясняват как е изпечен хлябът им, за какво е полезна точно тази билка и как се приготвят най-вкусното сирене и кашкавал. Подобни  пазари са важни, защото подпомагат не само земеделските производители и дребните земеделци да имат възможността да предлагат местните продукти, но и дават възможността на потребителите, да опитат разнообразни продукти, които са с гарантирано качество.

 Стоките, които се предлагат в култовото Славейково пазарче са уникални и примамват  с  обещания за целебност и истински здравословна храна. Малиново вино, извара, прясносолно сирене са само част от предложенията. Продуктите са едни най- истинските храни в региона.

КЗП: Нелоялните практики се проявяват под различни форми

Комисията за защита на потребителите всяка година забранява няколкостотин нелоялни търговски практики.Нелоялните практики се проявяват под различни форми като всяка една от тях цели да накара потребителя да закупи нещо, на което иначе не би обърнал внимание, ако знаеше всичко за него. Затова и търговците поднасят или невярна, или част от цялата информация с цел да стимулират продажбите.

 Най-чести са случаите при хранителните стоки. Затова и новият Законопроект за изменение и допълнение на Закона за храните, предложен от Асоциацията на индустриалния капитал в България гласи: Който търгува или внася в страната храни, за които няма сертификат или за които се установи, че не отговарят на посоченото в сертификата, ако не подлежи на по-тежко наказание, се наказва с глоба от 10 000 до 20 000 лв., а при повторно извършване  на същото нарушение  – с глоба от 40 000 до 50 000лв

По-малките оператори във веригата за предлагане на храни, сред които са и земеделските стопани, не са защитени от нелоялните търговски практики на партньорите по веригата преди тях. Нерядко те нямат възможности за договаряне, нито друг начин да предлагат продуктите си на потребителите
Ще бъдат забранени следните нелоялни търговски практики: забавени плащания за нетрайни продукти, анулиране на поръчки в последния момент, едностранни промени по договори или промени с обратна сила и принуждаване на доставчика да плаща за похабени продукти. Други практики ще бъдат допустими само ако са включени в предварително споразумение между страните при ясни и недвусмислени условия.

Агрополитиката, Говори Брюксел

Преброяват земеделските стопанства през 2020 г

Преброяват земеделските стопанства през 2020 г

Правителството одобри проект на Закон за преброяване на земеделските стопанства през 2020 г. Анкетирането...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

137 лозаро-винарски стопанства кандидатстват за увеличаване на конкурентоспособността

137 лозаро-винарски стопанства кандидатстват за увеличаване на конкурентоспособността

В ДФ „Земеделие“ са постъпили 137 проекта по време на първия прием по мярка...

Форуми, Анализи, Коментари

Винария 2019 - арена на изисканите напитки и храни

Винария 2019 - арена на изисканите напитки и храни

Международната изложба за лозарство и винарство  Винария  представя от 20 до 24 февруари  колекциите...

Пазари, Борси, Цени

Годишната консумация на вино в България е от 110 до 120 млн. литра

Годишната консумация на вино в България е от 110 до 120 млн. литра

Виненият отрасъл в България има своето стабилно място и се е доказал през годините....

Агротехника, Растителна защита

Нели Йорданова, генерален директор на АРИБ: Правилната употреба на продуктите за растителна защита гарантира защитата на човешкото здраве

Нели Йорданова, генерален директор на АРИБ: Правилната употреба на продуктите за растителна защита гарантира защитата на човешкото здраве

АРИБ представлява растителнозащитната индустрия в България. Фирмите-членове на Асоциацията имат съществена роля за насърчаване...

Иновации

Блокчейн технология ще намали количествата изхвърляни храни

Блокчейн технология ще намали количествата изхвърляни храни

IBM оповести своя годишен списък 5 за 5, в който компанията посочва пет ключови...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.