24.5 % от проучваните храни на българския и европейския пазар показаха различия

Взети са общо 106 проби, обхващащи 53 храни и напитки  от една и съща търговска марка, предлагани от една страна в търговска верига в България, а от друга – в същата или подобна верига магазини в избрани държави-членки на ЕС с цел проучване качеството на храните , предлагани на българския и европейския пазар.
Изследването обхваща:Сравнение на етикети и на външни белези;Сравнителни изпитвания в лаборатория – по органолептични и физикохимични показатели и съдържание на специфични съставки;Сравнение на цените.Сравнение на етикети и лабораторни изследвания
Проведеното проучване показва, че е налице разминаване в състава и качеството на някои продукти. Сравнението на етикетите сочи, че при 40 продукта информацията на етикетите е идентична, а при 13 продукта 24,5% са налице различия в представената информация по отношение на състав или хранителна стойност. Различията в етикетите се отнасят за: мляко за малки деца, моцарела, безалкохолни напитки, сладкарски, тестени и шоколадови продукти и зеленчуков бульон.
Драстична разлика има при макаронените изделия, чиито цени в България са около 2,5 пъти над тези на италианските аналози.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Кооперациите имат перспектива в земеделието и хранително-вкусовия бранш

Румен Порожанов: Кооперациите имат перспектива в земеделието и хранително-вкусовия бранш

Кооперациите имат перспектива в земеделието и хранително-вкусовия бранш, заяви министърът...

Пазари, борси, цени

McDonald’s загуби запазената си търговска марка за бургерите Big Mac в рамките на ЕС

McDonald’s загуби запазената си търговска марка за бургерите Big Mac в рамките на ЕС

McDonald’s загуби запазената си търговска марка за бургерите Big Mac в рамките на Европейския...

Хранителна индустрия

Регистрирани са случаи на заболели от трихинелоза в Бургас и Кърджaли

Регистрирани са случаи на заболели от трихинелоза в Бургас и Кърджaли

8 души са заболели от трихинелоза в Бургас след консумация на луканки. Деликатесът бил...

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия