24.5 % от проучваните храни на българския и европейския пазар показаха различия

Взети са общо 106 проби, обхващащи 53 храни и напитки  от една и съща търговска марка, предлагани от една страна в търговска верига в България, а от друга – в същата или подобна верига магазини в избрани държави-членки на ЕС с цел проучване качеството на храните , предлагани на българския и европейския пазар.
Изследването обхваща:Сравнение на етикети и на външни белези;Сравнителни изпитвания в лаборатория – по органолептични и физикохимични показатели и съдържание на специфични съставки;Сравнение на цените.Сравнение на етикети и лабораторни изследвания
Проведеното проучване показва, че е налице разминаване в състава и качеството на някои продукти. Сравнението на етикетите сочи, че при 40 продукта информацията на етикетите е идентична, а при 13 продукта 24,5% са налице различия в представената информация по отношение на състав или хранителна стойност. Различията в етикетите се отнасят за: мляко за малки деца, моцарела, безалкохолни напитки, сладкарски, тестени и шоколадови продукти и зеленчуков бульон.
Драстична разлика има при макаронените изделия, чиито цени в България са около 2,5 пъти над тези на италианските аналози.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Фестивал на кестена бе открит на 13 октомври в Петрич. На изложението в шатри...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия