Японски учени произвеждат алкохол от дървесина

Японски учени обявиха , че са открили начин да произвеждат алкохол от дървесина. Напитките, правени от кората и дървесина, имат качество, подобно на отлежалия в бъчви алкохол.  Дървесният алкохол  ще се появи на пазара до три години, предаде  AFP.
Производственият метод включва пулверизиране на дървесината до кремообразна паста, след което се добавят мая и ензими за започване на ферментацията. Тъй като той изключва нагряване, учените казват, че се запазва специфичният вкус на дървесината от различни видове дървета. Досега те са успели да произведат питиета от кедър, бреза и череша. От 4 килограма дървесна каша те получили 3,8 литра течност с 15-процентно съдържание на алкохол, подобно на много обичаното в Япония саке.
Учените пробвали два варианта на новите напитки – получени чрез варене и дестилация.  Те смятат, че дестилираният алкохол е по-добър.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Фестивал на кестена бе открит на 13 октомври в Петрич. На изложението в шатри...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия