Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

С предложената Проектонаредба „Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и преопаковат мляко и млечни продукти, не могат да произвеждат, разфасоват и преопаковат имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко, в един и същи обект, регистриран по Закона за храните.” се създава опасен прецедент, при който практически легален бизнес преминава в режим на забрана, алармират  млекопроизводители.
Европейските производители използват растителни мазнини в производството на определени продукти и ограничаването на производството в България, не означава, че на вътрешния пазар няма да се продават вносни продукти с вложени растителни мазнини. Това ще влоши конкурентната позиция на българските производители.
В мотивите към проекта на наредба се твърди, че е направена оценка на въздействието от външен изпълнител, но въпросната оценка не е приложена към документацията. Не става ясно какъв би бил икономическия ефект от приемането на проекта, както по отношение допълнителните разходи за частния сектор, така и по отношение на потенциална загуба на работни места, понижена конкурентоспособност на някои предприятия или повишаване на цените за крайния потребител
 Ние не твърдим, че консумацията на растителни или животински мазнини е вредно или полезно. Това, в което вярваме е информираният потребителски избор и свободната стопанска инициатива, заявяват  българските производители.

Пазари, борси, цени

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби  на млякото за лична консумация

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово...

Хранителна индустрия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Един от най-големите доставчици на плодове и зеленчуци в света Greenyard  затвори своя завод...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия