Броят на обектите и оборотът на фирмите за модерна търговия в България расте

70% от стоките в търговските вериги у нас са на български доставчици, показва изследване на Института за пазарна икономика.В изследването се посочва още, че през последното десетилетие броят на обектите и оборотът на фирмите за модерна търговия в България расте. Въпреки това тази тенденция няма почти никакъв ефект върху традиционната търговия, коментират от института.
Повечето модерни търговски вериги изграждат дългосрочни отношения с местните доставчици и фермери, млеко- и месопреработватели, като ги стимулират да внедряват европейските и международни стандарти и да излизат на външните пазари.
Изследването разбива митовете, че големите търговски вериги водят до фалити на малките квартални магазини и до загубата на работни места. Икономистите потвърждават тезата си с данни от статистиката, че за десет години заетите в търговията на дребно са нараснали с около 12 на сто. Освен това търговските вериги предлагат чувствително по високи заплати, твърдят от института.

Агрополитиката

1 млрд. лева е одобрената субсидия по две от най-атрактивните мерки за закупуване на селскостопанска техника

1 млрд. лева е одобрената субсидия по две от най-атрактивните мерки за закупуване на селскостопанска техника

По две от най-атрактивните мерки, предоставящи възможност за закупуване на...

Пазари, борси, цени

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Единственият в света бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на  „Винария 2018“....

Хранителна индустрия

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово, създаде уникален сорт сусам, който може...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия