Търговските вериги за последните 10 г. са внесли в българската фискална система 0 лева и 0 стотинки данък печалба

Няма държава в Европейския съюз, която да не е намерила начин да подпомогне своето производство. Хиляда са начините. Стига да има воля една държава, тя го постига, заяви един от учредителите на Съюз „Произведено в България” социологът Кънчо Стойчев.
Големите международни вериги за последните 10 г. са внесли в българската фискална система 0 лева и 0 стотинки данък печалба. Всичко се изнася.
Те изградиха българските си обекти с български пари. Не инвестираха нито една стотинка. Всичко е платено от българските производители, на които се поставят условията за входните такси, с които се борихме. Борихме се 3-4 години. А на този закон олицетворяващият единството на нацията президент Росен Плевнелиев наложи вето, което е безумие.
Идеята за определяне на дела български стоки във веригите не е нова, но именно представителите на големите търговци са били резервирани или против нея в миналото. Преди няколко месеца веригите в Румъния бяха задължени да продават поне 51% местни стоки. Решението предизвика реакция на бизнеса, че така се подкопават принципите на модерната търговия и се нарушава конкуренцията.
Представители на веригите са водили разговори с ръководството на МЗХ за това как да подкрепят българските производители, но не са поемали никакви конкретни ангажименти.

Средният добив на царевица в ЕС е 684 кг. от декар

Прогнозите за тазгодишното световно производство на царевица остават на рекордно ниво – 1.027 млрд. тона.
Най-голямо намаление се очаква в Китай – с 2 млн. тона. Реколтата в САЩ и ЕС е свалена съответно- 1.5 и 1 млн. тона, а тази на Бразилия е завишена с 2.5 млн. тона. Очакванията са средните добиви от царевица да достигнат исторически нива от около 1.1 тона на декар. Причината е по- голямата засята площ.
Прогнозата за глобалните запаси в края на 2016-2017 г. е понижена с 1.5 млн. тона, но също остава рекордна – 220 млн. тона. Цените за износ се понижават на всички основни пристанища в САЩ и Европа спрямо нивата от средата на август. Европейската агенция за наблюдение на посевите – МАПС намали очакванията си за добива на зърно в ЕС под петгодишни средни стойности. В сравнение с предишната прогноза спадът е 3.7% до 516 кг от дка.  Средно в ЕС се очакват 684 кг от дка. – с 5.4 % по- ниско.

България участва със собствен щанд на най-голямата Международна изложба „Златна есен 2016“

България участва със собствен щанд на най-голямата Международна изложба „Златна есен 2016“, която се проведе в Москва.
Двадесет и девет български производители представиха  своята продукция от вино, сокове, тестени изделия, млечни и месни продукти. Министърът на земеделието и храните Десислава Танева и водената от нея делегация посетиха българския щанд, който беше разположен в основната палата на руските региони, където се проведе и официалното откриване. В рамките на изложението България се представи и с втори щанд, на който страната ни предлагаше традиционни български продукти. Общата изложбена площ на 2-та щанда  беше 250 кв.м. Изложението „Златна есен“ се провежда от 2000 година, като това е 3-то участие на българската страна. „Златна есен 2016 беше посетена от над 100 000 души.
Голямата част от българските  стоки и в момента се търгуват на руския пазар, като българските вина, тестени изделия, сокове, консерви и лютеница.Ембаргото е проблем и решението му може да се постигне с общи политически усилия, каза министър Танева.
По думите й българските продукти се радват на голям интерес от страна на руските потребители, които се редяха на щанда да опитат от българското вино, плодовите сокове и останалите продукти.

Нови регулации за ценообразуването на земеделските стоки обмисля ЕК

Нови регулации за ценообразуването на земеделските стоки обмисля ЕК., съобщи министърът на земеделието Десислава Танева.
Проблемът с изкуственото надуване на цените от полето до магазина е разпространен не само в нашата страна, затова на ниво министри на земеделието в ЕС  се обсъждат предложения, които се отнасят не само до начина на ценообразуване, но и до взаимоотношенията с търговските вериги, посочи министърът
Българското министерство е решило да прилага положителните примери на сдружаването, практика, която в Западна Европа отдавна дава добри плодове. Докато в северните държави 80 на сто от реализацията на продукцията в отделни браншове се пада на групите и организациите,  на производителите в България този процент е 0,6.
Нови схеми за реализация на плодовете и зеленчуците от по-дребни производители се предлагат и на търговските вериги, но основна пречка пред тях е изискването да доставят големи пратки продукция, които да са с еднакво качество

България и Румъния са с най-добра реколта на пшеница

Нов производствен рекорд на пшеница в световен мащаб - от 747 милиона тона при 730 милиона тона през миналата година и значителен натрупан преходен остатък, прогнозира Световният съвет по зърното.
Това влияе и върху движението на цените и спада както на международните пазари, така и у нас. По основните световни борси в Щатите поевтиняването за една година е с 15 на сто, във Франция процентът е приблизително същият, а в Германия спадът е с 8 на сто.
 България и Румъния са с най-добра реколта като количество.Страната ни  отчете най-високото си производство на пшеница от 1980 г. насам в размер на 5,64 млн. тона. 43% от общия добив в България е с много добри хлебопекарни качества. Заедно с преходния остатък от миналогодишната реколта България влиза в тази маркетингова година с наличност от 6,6 млн. пшеница, а в Румъния са произведени 8 милиона тона. Докладът не взема под внимание качеството на продукцията.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%. Това сочи анализът...

Хранителна индустрия

Румен Порожанов: Фрапантни разлики в цените на хранителните стоки са недопустими

Румен Порожанов: Фрапантни разлики в цените на хранителните стоки са недопустими

Фрапантните разлики в цените на някои хранителни стоки на нашия пазар са недопустими, заяви...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия