Споразумение с Канада предвижда огромни квоти за внос на мляко и месо

Внасяме закон за храните, в който предлагаме големите търговски вериги задължително процент от това, което продават, да е българско, от български производители. При това да бъде задължително закупено от региона, където се намира търговската верига. Това обяви лидерът на БСП Корнелия Нинова на Националния фестивал на ореха в с. Голямо Дряново.
По думите на Нинова така ще се стимулират местните производители, да имат работа и хората да не напускат малките населени места. Тя е категорична, че политиците и държавата трябва да положат много големи усилия да запазят родното производство.
Тя предупреди и за заплахата от споразумението с Канада, което предвижда огромни квоти за внос от Канада на мляко, месо, на различни стоки, което на практика ще убие родното производство.Споразумението е включено в дневния ред на парламента.
Според Борисов това е едно прекрасно споразумение, защото ще ни паднат визите за Канада, но срещу това ние тотално ще си убием икономиката и земеделието,  добави председателят на левицата. Според нея има и други мерки, с които да се защити българското производство, а именно отпадането на санкциите срещу Русия.

Търговските вериги за последните 10 г. са внесли в българската фискална система 0 лева и 0 стотинки данък печалба

Няма държава в Европейския съюз, която да не е намерила начин да подпомогне своето производство. Хиляда са начините. Стига да има воля една държава, тя го постига, заяви един от учредителите на Съюз „Произведено в България” социологът Кънчо Стойчев.
Големите международни вериги за последните 10 г. са внесли в българската фискална система 0 лева и 0 стотинки данък печалба. Всичко се изнася.
Те изградиха българските си обекти с български пари. Не инвестираха нито една стотинка. Всичко е платено от българските производители, на които се поставят условията за входните такси, с които се борихме. Борихме се 3-4 години. А на този закон олицетворяващият единството на нацията президент Росен Плевнелиев наложи вето, което е безумие.
Идеята за определяне на дела български стоки във веригите не е нова, но именно представителите на големите търговци са били резервирани или против нея в миналото. Преди няколко месеца веригите в Румъния бяха задължени да продават поне 51% местни стоки. Решението предизвика реакция на бизнеса, че така се подкопават принципите на модерната търговия и се нарушава конкуренцията.
Представители на веригите са водили разговори с ръководството на МЗХ за това как да подкрепят българските производители, но не са поемали никакви конкретни ангажименти.

Средният добив на царевица в ЕС е 684 кг. от декар

Прогнозите за тазгодишното световно производство на царевица остават на рекордно ниво – 1.027 млрд. тона.
Най-голямо намаление се очаква в Китай – с 2 млн. тона. Реколтата в САЩ и ЕС е свалена съответно- 1.5 и 1 млн. тона, а тази на Бразилия е завишена с 2.5 млн. тона. Очакванията са средните добиви от царевица да достигнат исторически нива от около 1.1 тона на декар. Причината е по- голямата засята площ.
Прогнозата за глобалните запаси в края на 2016-2017 г. е понижена с 1.5 млн. тона, но също остава рекордна – 220 млн. тона. Цените за износ се понижават на всички основни пристанища в САЩ и Европа спрямо нивата от средата на август. Европейската агенция за наблюдение на посевите – МАПС намали очакванията си за добива на зърно в ЕС под петгодишни средни стойности. В сравнение с предишната прогноза спадът е 3.7% до 516 кг от дка.  Средно в ЕС се очакват 684 кг от дка. – с 5.4 % по- ниско.

България участва със собствен щанд на най-голямата Международна изложба „Златна есен 2016“

България участва със собствен щанд на най-голямата Международна изложба „Златна есен 2016“, която се проведе в Москва.
Двадесет и девет български производители представиха  своята продукция от вино, сокове, тестени изделия, млечни и месни продукти. Министърът на земеделието и храните Десислава Танева и водената от нея делегация посетиха българския щанд, който беше разположен в основната палата на руските региони, където се проведе и официалното откриване. В рамките на изложението България се представи и с втори щанд, на който страната ни предлагаше традиционни български продукти. Общата изложбена площ на 2-та щанда  беше 250 кв.м. Изложението „Златна есен“ се провежда от 2000 година, като това е 3-то участие на българската страна. „Златна есен 2016 беше посетена от над 100 000 души.
Голямата част от българските  стоки и в момента се търгуват на руския пазар, като българските вина, тестени изделия, сокове, консерви и лютеница.Ембаргото е проблем и решението му може да се постигне с общи политически усилия, каза министър Танева.
По думите й българските продукти се радват на голям интерес от страна на руските потребители, които се редяха на щанда да опитат от българското вино, плодовите сокове и останалите продукти.

Нови регулации за ценообразуването на земеделските стоки обмисля ЕК

Нови регулации за ценообразуването на земеделските стоки обмисля ЕК., съобщи министърът на земеделието Десислава Танева.
Проблемът с изкуственото надуване на цените от полето до магазина е разпространен не само в нашата страна, затова на ниво министри на земеделието в ЕС  се обсъждат предложения, които се отнасят не само до начина на ценообразуване, но и до взаимоотношенията с търговските вериги, посочи министърът
Българското министерство е решило да прилага положителните примери на сдружаването, практика, която в Западна Европа отдавна дава добри плодове. Докато в северните държави 80 на сто от реализацията на продукцията в отделни браншове се пада на групите и организациите,  на производителите в България този процент е 0,6.
Нови схеми за реализация на плодовете и зеленчуците от по-дребни производители се предлагат и на търговските вериги, но основна пречка пред тях е изискването да доставят големи пратки продукция, които да са с еднакво качество

Пазари, борси, цени

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби  на млякото за лична консумация

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово...

Хранителна индустрия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Един от най-големите доставчици на плодове и зеленчуци в света Greenyard  затвори своя завод...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия