Големите търговски вериги ще продават хляб без да включват в цената му печалба за себе си

Големите търговски вериги да продават хляб без да включват в цената му печалба за самите себе си, поискаха властите.
 Основните аргументи за скока на цената са по-високите изкупни цени на пшеницата и увеличението на минималната работна заплата, обясниха хлебопроизводителите. Идеята сега е надценката да бъде само за покриване на брака и на разходите в самата верига. Засега  са получени подобни уверения, защото самите вериги са регулатори на цените.
 И сиренето, и кашкавалът достигат до крайния потребител с около 30% надценка. По този казус също се водят разговори с търговците, каза министърът на земеделието и храните Румен Порожанов.

Бизнесът предлага контрол и санкции до 10% от оборота на фирмата при нарушения за предлаганите храни

Промените в Закона за храните, които бизнесът предлага, за да се избегне двойният стандарт на българския пазар са: публичен регистър на сертификатите, съпровождащи храните, задължителна документация и контрол от Агенцията по храните.
Европейската комисия определи двойният стандарт при храните като нелоялна търговска практика, която трябва да се санкционира от местната администрация, смятат от бизнеса.
Трябва да има определена рецептура за дадена храна, която е регистрирана в някоя страна  държава-членка на ЕС, защото ако не отговаря на тази рецептура, продукта не е законен", казва Кънчо Стойчев от Съюз "Произведено в България" и Явор Гечев от Съюза на земеделските кооперации.
 Заедно с Асоциацията на индустриалния капитал те предлагат срок, контрол и санкции до десет процента от оборота на фирмата при нарушения.

Хлябът поскъпна с 20%

Хлябът поскъпна в много градове на страната За повишението предупредиха преди дни браншовите структури. В Пловдив цената скочи с 20 процента, а в Пазарджик увеличението на хлебните изделия е с 30 стотинки.
Mалките фурни вдигнаха цените още преди няколко дни. Повечето с 10%, но има и такива, които искат и по 20% над досегашната цена. Те обаче предлагат специални видове хляб, които и преди това струваха доста над обикновения. Големите заводи-хлебопроизводители засега държат старите цени, но и при тях поскъпването на природен газ, зърно и брашно няма как да не се отрази. До края на годината хлебопроизводителите очакват още едно поскъпване.

Ден на предприемача – ежегодно глобално събитие

На 9 октомври МЕТРО ще отбележи за 3-ти пореден път в целия свят Деня на Предприемача, като даде възможност на всички предприемачи да рекламират безплатно своя бизнес в специална онлайн платформа.
 На нея търговци, ресторантьори и собственици на малък бизнес от България и целия свят ще имат възможност да качват свои оферти и предложения, които МЕТРО ще рекламира напълно безплатно и масирано в дните преди празника. Платформата е достъпна и за предприемачи, които не са клиенти на МЕТРО.
МЕТРО утвърди Деня на Предприемача като ежегодно глобално събитие, което се провежда във всеки втори вторник от месец октомври, в знак на уважение към над 21 милиона свои клиенти от малкия и среден бизнес в 25 държави по целия свят!
Притежателите на собствен бизнес могат да се възползват от партньорството си с МЕТРО, за да се рекламират, като се регистрират в платформата на Деня на предприемача. Там те ще могат да представят своите специални оферти, с които да привлекат клиенти на 9 октомври и да се присъединят към глобалната общност на предприемачите
За да подпомогне предприемачите при регистрация, МЕТРО предоставя насоки за това как най-добре да се промоцират специалните оферти, за да привлекат внимание и нови клиенти. Специалната оферта може да бъде всичко, от авторско ястие, безплатно предястие, специално допълнение, авторска напитка или печиво до гостуващ DJ или забавление за децата на гостите.

"Празник на плодородието" ще се проведе на 29-30 септември в Кюстендил

"Празникът на плодородието" ще се проведе на 29-30 септември в Кюстендил. Събитието се провежда ежегодно от 2008 година и се организира от Община Кюстендил, съвместно с Институт по земеделие.
Гостите на празника ще могат да разгледат изложение на художествено аранжирани маси с плодове и зеленчуци, продукцията на занаятчии и земеделски производители, и да участват в  Арт-ателиета и работилници за деца.
 
Традиционно ще се проведат и конкурси за най-красиво аранжиран щанд и най-едра ябълка. „Празникът на плодородието” представя изобилието и плодородието на кюстендилския овощен край. Занаятчии от цялата страна и местни майстори представят произведенията си, изпълнители веселят домакините и гостите на града, а цялото изобилие на кюстендилското поле грее точно като от платната на Владимир Димитров-Майстора, информират от отдел “Култура и духовно развитие” към Община Кюстендил.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Хранителна индустрия

ЕК  ще обозначава дали продуктите са невегетариански, вегетариански или вегански

ЕК ще обозначава дали продуктите са невегетариански, вегетариански или вегански

ЕК  ще предложи задължителни изображения върху етикетите на всички хранителни продукти, с които да...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия