България годишно произвежда близо 200 тона лавандулово масло

България произвежда годишно близо 200 тона лавандулово масло. През последните години насажденията с етерично-маслената култура са достигнали 30 хиляди декара.
Наред с маслодайната роза в последните години тази култура придобива все по-голяма популярност сред земеделските производители, но се отглежда предимно в Добруджа и в землищата на Средногорието.
Родната лавандула е изместила по показатели дори Франция.  Това е етерично-маслена култура, която се изнася главно за козметичната поромишленост, главно за Франция и голям дял за Съединените щати.  99% от лавандулата се изнася като масло.
Лавандулата е все по предпочитана за отглеждане в Чирпанския регион, а в село Средно градище се проведе и петото издание на Националния фестивал на лавандулата.

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово мляко, постъпило от държави членки на ЕС и трети страни, 792 т концентрирано мляко, 4 133 тона мляко и сметана на прах, 7 656 тона млечен концентрат и 1 592 тона други междинни продукти  по данни на млекопреработвателните предприятия
Общата стойност на реализираните продукти от млекопреработвателните предприятия възлиза на 808.1 млн. лева, което е с 16.9% повече спрямо 2016 г. Голямо намаление се отчита при директните продажби и при млякото за лична консумация. Преди 10 г. количествата са били 560 189 т, докато през миналата година статистиката отчита 458 462т.Топените и пушените сирена са с 40.3% по-малко спрямо 2016 г

Правителството прие промените в Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти

Правителството прие промените в Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти.
Целта е да бъдат въведени допълнителни изисквания, както по отношение условията и начините на предлагане на „имитиращите продукти“, така и за предоставяне на повече информация относно техните характеристики.
Въвежда се изискване имитиращите продукти, съдържащи в състава си мляко, да бъдат предлагани в обектите за търговия с храни само предварително опаковани, на отделни щандове или обособени за целта места, отделени по подходящ начин или различни от тези, на които се предлагат млечните продукти. Отделните щандове или обособените за целта места трябва да са ясно обозначени с надписа „Имитиращи продукти“.
Министерството на земеделието предвижда редица инициативи и мерки, които целят да се засили търсенето на пазара и потребителския интерес към различните видове млечни продукти.

„Теско” и „Карфур” се обединяват

Един от най-големите супермаркети във Великобритания „Теско“ планира сливане с гиганта „Карфур“. От веригата обещават, че това ще доведе до рязко падане на цените и по-голямо разнообразие на стоките. Компанията също така обещава да предлага по-висококачествени продукти и ще има значителни нови възможности за клиентите.

 Това решение идва, за да се засили позицията на „Теско“ на силно конкурентния пазар. Миналата година, „Теско“, който наема 440 хиляди души, декларира печалби от 1,3 милиарда и продажби за 57 милиарда. Bepигaтa e тpeтaтa пo гoлeминa в cвeтa и e paбoтoдaтeл нa близo 510 xиляди дyши. B poднaтa Beлиĸoбpитaния тя e иĸoнa, ĸaтo гoдини нapeд бeшe пpимep зa пoдpaжaниe зa cвoитe ĸoнĸypeнти. Данните на компанията за проучвания Kantar Worldpanel сочат, че само за последните 12 седмици четирите най-големи вериги супермаркети на Острова са намалили пазарния си дял за сметка на германските компании.

 Двете вериги обменят опит от две години насам и въпреки че засега няма постигнато формално споразумение, от „Теско“ се надяват да има сделка през следващите 2 месеца.

Разработена от “МЕТРО” програма „Бъдеще за автентичните млечни продукти“ популяризира българските млечни храни

Разработена от “МЕТРО” програма „Бъдеще за автентичните млечни продукти“  популяризира българските млечни храни, произведени по традиционен начин.  Компанията предлага стратегическо и дългосрочно партньорство, реализация на уникални млечни продукти, популяризация на съответните марки и продукти, както и бъдещо сътрудничество за износ в Европейски съюз, като съдейства на бъдещите си партньори.
„Българските млечни продукти са кулинарната емблема на България и МЕТРО си поставя за цел да ги върне на трапезата във всеки български дом, както и да ги предложи, чрез професионалните си клиенти от туристическия бранш, на чуждестранните гости в зимните и летни курорти на страната.
Програмата „Бъдеще за автентичните млечни продукти“ цели да даде шанс, както на по-малки мандри, така и на по-големи млекопреработватели, да представят своя асортимент.През 2017 МЕТРО България даде старт на новия си модел в търговията с плодове и зеленчуци, и месо, разчитащ на директно партньорство с близо 200 малки земеделски производители

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Фестивал на кестена бе открит на 13 октомври в Петрич. На изложението в шатри...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия