Холандия е водеща по брой на крави на квадратен километър

В Холандия броят на кравите на квадратен километър достига 41,96 глави.  
След Холандия се нареждат Индия – 39 крави на кв. км.,  Люксембург, Малта и Белгия. България е след 50 място с 3.2 бр крави на кв.км., а
Русия – най-голямата страна в света, е на  място с номер 100 от 109 държави класирани по този индекс. Това сочи световният рейтинг, изготвен въз основа на данните от аналитичната мрежа IFCN и Центъра за изследване на пазара на мляко и млечни продукти RDRC.
Нашите съседи се нареждат съответно:Албания с 12.24 крави на 18 място,Турция 7.2 крави на 29 място,Румъния с 5.94 крави на 34 място иСърбия с 4.82 крави на 39 място.
Най-високи са цените на млякото в Кипър – вече минават 55 цента за кг мляко Там си имат и собствен действащ млечен борд, Малта – 46.071 цента, Гърция – 38.00, Финландия и Швеция – 37.5 цента. Водещите страни реализират млякото също на добри цени – Германия-36 цента, Холандия-38.50, Австрия-37.50, Франция-35 и Италия-36.50 цента. Най-ниски са цените в Литва – 28.20 цента и Румъния – 26.60. България е в златната среда с 29.98 цента за кг мляко. За Европа увеличението за една година е 33%, а за България е от 17%. Най-голямо е увеличението за Балтийските републики което надхвърля 60%. В най-тежка ситуация са говедовъдите на Кипър и Малта с 1% увеличение.

Агенцията по храните проверява дали се спазват изискванията към млечните продукти

Агенцията по храните и Асоциацията на млекопреработвателите направиха внезапни проверки в търговската мрежа, като на произволен принцип взеха проби от сирене, масло, кисело, прясно мляко и  други млечни продукти. Целта е да се установи дали се спазват изискванията на Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти и дали в тях не са вложени немлечни мазнини.
Всяка седмица се определят различни търговски обекти, откъдето се вземат два вида млечни продукти от различни производители за лабораторно изследване. След констатирани несъответствия се предприемат мерки за изтегляне на продукта от пазара и преетикетиране като имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко.
На нарушителите се съставят актове за административно нарушение.

Износът на селскостопански стоки за индийския пазар нараства над шест пъти на годишна база

Износът на селскостопански стоки за индийския пазар нараства над шест пъти на годишна база, до 36.7 млн. щ.д. Това увеличение се дължи основно на реализираните количества пшеница и на бобови зеленчуци, но в него потенциал за по-голямо присъствие имат и продуктите вино, мляко, млечни продукти, месо и месни продукти, преработена храна, плодове и зеленчуци, гъби, билки и др., заяви на среща заместник-министъра на икономиката Александър Манолев със Суреш Прабху, министър на търговията и индустрията.
Двамата се обединиха около мнението, че един от най-добрите начини индийският бизнес да бъде информиран за потенциала и възможностите на българските износители е участието в специализираните търговски панаири и изложби. Като сектори с потенциал за привличане на индийски инвестиции в България бяха дискутирани , селско стопанство и хранително-вкусова промишленост,  автомобилостроенето, машиностроенето, информационните и комуникационни технологии  и др.

ЕС готви 25% мито върху бърбъна

Eвропейският съюз предупреди САЩ, че ще наложи 25%  мито върху вноса на стоки от САЩ, ако президентът Доналд Тръмп обложи вноса на стомана от Европа. Списъкът с американски стоки включва дънките "Ливайс" и бърбъна, заяви еврокомисарят по търговията Сесилия Малмстрьом.
Бърбънът е единственият алкохол, който трябва стопроцентово да е произведен в САЩ — иначе е просто уиски. Първите американски уискита са се правили от ръж,  но царевицата отдавна е един от масово отглежданите в Америка продукти, и излишъкът с лекота се е превръщал в царевично уиски. Дори и сега американското правителство субсидира фермери, за да ги насърчава да произвеждат абсурдно големи количества царевица.
 Малмстрьом уточни, че Евросъюзът ще изчака окончателното решение на Доналд Тръмп, преди да въведе реципрочната мярка.  Ако това се случи, Брюксел ще постави въпроса пред Световната търговска организация. Миналата седмица Тръмп заяви, че търговските войни са хубаво нещо по повод на намерението си да обмити европейската стомана.

Индексът на цените на производител в селското стопанство намалява с 4.7%

Индексът на цените на производител в селското стопанство за четвъртото тримесечие на 2017 г. намалява с 4.7% спрямо същото тримесечие на 2016 година, показва проучване на Националния статистически институт.
 Индексът на цените на продукцията от растениевъдството се понижава със 7.5%, а цените на продукцията от животновъдството се увеличават с 8.9%. Спрямо предходната година цените на селскостопанската продукция отбелязват спад с 5.1%, като спадът в растениевъдството е с 8.4%, а в животновъдството се наблюдава увеличение със 7.5%.
През четвъртото тримесечие на 2017 г. спрямо същото тримесечие на 2016 г. се наблюдава спад в цените на зърнените култури - с 1.8%, на техническите култури - с 13.8%, на пресните зеленчуци - с 9.2%, на картофите - с 15.5%, и на плодовете - с 6.0%. По-високи са единствено цените на фуражните култури - с 39.8%. По-ниски са цените на царевицата за зърно - с 5.9%, на овеса - с 20.2%, на рапицата - с 18.0%, на слънчогледа - с 15.3%, на фуражния грах - с 21.4%, и на тютюна - с 3.2%.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Искам коректни отношения със земеделския бранш. Заедно да си направим...

Пазари, борси, цени

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

Великотърновската пивоварна „Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел. Тя...

Хранителна индустрия

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров откри  68-та среща на Консултативния съвет на...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия