Момчил Неков призова българските производители на овчи и кози продукти да защитят географски указания и защитени наименования

На европейския пазар присъстват все повече овчи продукти от страни, като Австралия и Нова Зеландия, затова сектор овцевъдство трябва да бъде  изваден от едно бъдещо споразумение с тези страни, защото европейските производители няма да са конкурентноспособни, заяви евродепутатът Момчил Неков.
Той призова българските производители на овчи и кози продукти да защитят географски указания и защитени наименования за произход, с цел повишаване на тяхната привлекателност, както и въвеждане на термина за качество „планински продукт“, който се очаква да стане в близките месеци в България. Това е инструмент за осигуряване на по-добра видимост на продукта и по-информиран избор на потребителите.
Призовават се държавите членки да изготвят средносрочни и дългосрочни стратегии за развитие на овцевъдството и козевъдството с предложения относно начини за подобряване на селекцията на породите и пазарното реализиране на продуктите от секторите. Европейският парламент подкрепя увеличаването на помощи за секторите овцевъдство и козевъдство в новата Обща селскостопанска политика.
 Целта е да се спре изоставянето на тези сектори от земеделските стопани в ЕС, предвид силната зависимост на голяма част от овцевъдите и козевъдите от получаването на преки плащания. Това е записано в резолюция на ЕП с която се прие доклада относно актуалната ситуация и перспективите на овцевъдството и козевъдството в ЕС.

Пазари, борси, цени

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби  на млякото за лична консумация

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово...

Хранителна индустрия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Един от най-големите доставчици на плодове и зеленчуци в света Greenyard  затвори своя завод...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия