Делът на руските хранителни продукти в супермаркетите се повишава

Делът на руските хранителни продукти в супермаркетите от 64% се е повишил на 77% Това е резултат от наложените санкции заради присъединяването на Крим и проблемите с Украйна.
Три четвърти от сиренето в руските магазини е родно производство. За сравнение: през 2013 година този дял е бил два пъти по-нисък.Въпреки увеличените количества, качеството на хранителните продукти остава далеч под очакванията. Агенцията за защита на потребителите планира сега стратегия за повишаване на качеството на руските продукти до 2030 година.
Руснаците произвеждат своето сирене "Едамер" и "Гауда" по холандска рецепта. За индустрията е добре даже и десет години да остане ембаргото, каза руският аграрен министър. Производителите все още не са достатъчно конкурентоспособни, но при отмяна на ембаргото върху чуждестранни продукти, пазарът ще бъде наводнен. Затова пък качеството на руските продукти може да се повиши, а цените им да спаднат.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Земеделието е водещият бизнес в страна. Министерството на земеделието има...

Пазари, борси, цени

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Единственият в света бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на  „Винария 2018“....

Хранителна индустрия

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово, създаде уникален сорт сусам, който може...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия