Делът на руските хранителни продукти в супермаркетите се повишава

Делът на руските хранителни продукти в супермаркетите от 64% се е повишил на 77% Това е резултат от наложените санкции заради присъединяването на Крим и проблемите с Украйна.
Три четвърти от сиренето в руските магазини е родно производство. За сравнение: през 2013 година този дял е бил два пъти по-нисък.Въпреки увеличените количества, качеството на хранителните продукти остава далеч под очакванията. Агенцията за защита на потребителите планира сега стратегия за повишаване на качеството на руските продукти до 2030 година.
Руснаците произвеждат своето сирене "Едамер" и "Гауда" по холандска рецепта. За индустрията е добре даже и десет години да остане ембаргото, каза руският аграрен министър. Производителите все още не са достатъчно конкурентоспособни, но при отмяна на ембаргото върху чуждестранни продукти, пазарът ще бъде наводнен. Затова пък качеството на руските продукти може да се повиши, а цените им да спаднат.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия