Компаниите за храни и напитки в България се обединят в общо сдружение

Компаниите за храни и напитки в България се обединят в общо сдружение, което ще стане член и на международната асоциация „Food Drink Europe”.
 Целта е да се осъществи хармонизиране на законодателствата и практиките в целия ЕС. Европа поставя много голям акцент върху детското и здравословното хранене и  една от целите на организацията е да събере всички дружества, за да се намалят трансмазнините, съдържанието на сол и на захар в храните и да се върви към по – здравословно хранене.  
„Food Drink Europe”  обединява европейските браншови организации в областта на хранително-вкусовата промишленост. Тяхното обединение представлява всички големи и малки дружества от всички хранителни сектори.Европейският изследователски център в момента проверява много продукти, за да се види къде са различията в храните. Индустрията приема много сериозно този проблем и не иска да разделя обществото на две групи и да определя кои са второ качество.

Merlin е произвел над 615 милиона литра висококачествена бира

Над 18 милиона от акцизи и ДДС са внесли в държавната хазна от „Болярка ВТ“ АД за последните три години, а инвестициите в дълготрайни материални активи са над 5 милиона лева. Това стана ясно по време на втория тур на Националната бирена академия, който се проведе във великотърновската пивоварна. Начинанието е под патронажа на Съюза на пивоварите в България.
През 2004 г. компанията внедрява революционно комплексно технологично оборудване за пивопроизводство и пуска в действие уникалнaта варилна инсталация Merlin, каквито има само пет в Европа. Инсталацията е оборудвана с нова система за варене на пивната мъст, при която се получава тънкослойно варене. Този по-специален процес дава възможност за  повишаване качеството на пивото, поддържа неговата висока трайност и запазва натуралния му характер. „За българския потребител Merlin е произвел над 615 милиона литра висококачествена бира. Успехът на нашето пиво се дължи на инвестициите, които се правят в предприятието от приватизацията му през 1999 година насам“ - уточни Ивайло Тодоров, изпълнителен директор на „Болярка ВТ“.
Преди месец пивоварната получи едно от най-високите отличия за качество - Златен медал - в световната класация World Quality Selections 2018. Признанието е от института Monde Selection, а наградата е връчена на официална церемония в края на май в Дома на науката и техниката в испанския град Валенсия.

Секторът на високоалкохолни напитки търпи огромна промяна

Провеждането на Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles  през август е възможност да се представи българската високоалкохолна индустрия. Секторът на високоалкохолни напитки търпи огромна промяна. Появиха се нови категории, а наложените станаха по-изобретателни. Коктейлите и крафт напитките са отново на мода. Фабриките за спиртни напитки се стремят да разширят портфолиото си,  заяви Тиери Хейнс директор на Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles.
 Той е консултант по високоалкохолни напитки към специализираната организация Винопрес в Белгия, където предоставя съветите си за разработването на нови продукти. Според него потребителите избират продукти с дългогодишна история и наследство, с неподправеното усещане за мястото, където са произведени. Те търсят нещо различно. Интересът към по-малки производители и към произведени в определени райони напитки расте
  Предвижда се огромен ръст на спиртни напитки, които са пречистени и направени майсторски от по-малки производители. Потребителите искат да знаят какво пият, откъде произхожда, кой го произвежда. В момента тази тенденция засяга най-изтънчените напитки, но ще се окаже водеща и за останалите.
Секторът е принуден да промени своя модел като предпочете методи, при които използването на пестициди, химически торове и механизация е значително намалено. Устойчивото развитие ще се взема все повече и повече под внимание от потребителите, когато решават кой продукт да изберат.Уиски, коняк, джин, ром и водка ще продължат да бележат ръст. Резултатът при по-развитите икономики е консумация на напитки с по-високо качество. Броят на продажбите нараства най-вече в Азия.
България трябва да яхне вълната на крафт тенденцията и да подкрепи това с подобаваща комуникация. Няма съмнение в дългогодишното наследство при производството и консумация на ракия, но за да има тази напитка по-голяма видимост, комуникацията е  много важна, категоричен е Тиери Хейнс.

Производителите на мляко и млечни продукти привеждат дейността си в съответствие с новите изискванията

Министерството на земеделието и храните предприе редица инициативи и мерки, имащи за цел от една страна да повишат търсенето на сурово мляко чрез стимулиране употребата му при производството на млечни продукти, а от друга - да засилят търсенето на пазара и потребителския интерес към различните видове млечни продукти. Това включва и усъвършенстване на законодателството за т.нар. "имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко“.
 В тази връзка в  „Държавен вестник“, бр. 51 от 19.06.2018 г., е обнародвана Наредба за допълнение на Наредба №1 за хигиената на храните на Министерството на земеделието, храните и горите и Министерството на здравеопазването.
С промяната на нормативния акт се въвеждат следните изисквания:
•       Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и преопаковат мляко и млечни продукти, не могат да произвеждат, разфасоват и преопаковат имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко, в един и същи обект, регистриран по Закона за храните.
•       В едномесечен срок от влизане в сила на наредбата производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и преопаковат мляко и млечни продукти, привеждат дейността си в съответствие с изискванията.
•       Посочените изисквания се прилагат за продукти, произведени на територията на България.
От 2016 г. до настоящия момент Министерството проведе редица обществени обсъждания по проблемите, касаещи състоянието и развитието на млечния сектор в страната, в т.ч. аспектите свързани с млечните и имитиращите продукти. В резултат от състоялите се дискусии през настоящата година, отново е потвърдена необходимостта от въвеждането на допълнителни нормативни изисквания и мерки към производството, разфасоването и преопаковането на имитиращи продукти.
Мерките по същество имат характер и на действия насочени срещу „двойния стандарт“ при храните, тъй като допринасят за ясното разграничаване на имитиращите от млечните продукти, както в процеса на производството, така и при предлагането им в търговската мрежа. По този начин се постига защита интересите на потребителите и гарантиране правото за информиран избор не само за продуктите с произход от други страни-членки на ЕС, но и за продукти, произведени в България.

Отпада забраната за улов на калкан

От 16 юни отпада забраната за риболов в рибностопанските обекти, които се намират от 500 до 1500 м. надморска височина, както и за улова на калкан в Черно море.
С това приключват забраните за улов на риба и други водни организми през периода им на размножаване тази година. Риболовният сезон за любители беше открит на 1 юни. Цената на седмичен билет е 4 лв., месечният е 8 лв., шестмесечният – 15 лв., а годишният - 25 лв. И този сезон децата до 14-годишна възраст и хората с увреждания могат да извършват любителски риболов с безплатен риболовен билет. Минималната глоба при извършване на незаконен риболов е 100 лв.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия