Хлябът ще поскъпне, ако регулаторът удовлетвори искането на „Булгаргаз" за шоково поскъпване на природния газ.

Хлябът ще поскъпне, ако регулаторът удовлетвори искането на „Булгаргаз" за шоково поскъпване на природния газ, заяви Мариана Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите:
Хлебопроизводството е един от секторите с най-голямо потребление на газ. От Федерацията на големите енергийни консуматори съобщиха, че природният газ формира около 70 процента от производствените разходи. Това обаче не означава ръст в цените на крайния продукт в индустрията.
Предприятията работят в условия на конкуренция. За бързооборотните стоки и особено за хляба, цената ще започне да се променя още от нивата. Няма бранш, който да може да поеме такива увеличения, коментира Кукушева.
Икономически анализатори успокоиха, че регулаторът едва ли ще допусне увеличение на газа в рамките на исканите 32 процента. Техните прогнози заковават на около 20%, но дори и в такъв размер, поскъпването за предприятията ще бъде тежко.

Пазарът на оризови продукти непрекъснатото се развива

Специалисти на хранителния холдинг „Белла България“ разработват нови продукти, които да отговарят на нуждите на потребителите. През 2017 г. „Белла“ ще разшири портфолиото си от тестени, месни и маслопродукти като стартира производството на храни от ориз – чипсове, кейкове и снаксове. Холдингът ще бъде първият, който ще предложи тези продукти в България на достъпни за всеки цени.
Продукти за всички хранителни и вкусови предпочитания – такава е стратегията на хранителния холдинг за местния и чуждите пазари, на които присъства. Оризовите продукти са  част от ежедневното меню на потребителите, последователи на новите здравословни тенденции. Те са модерни продукти, предпочитани от спортисти и са подходящи за хора с непоносимост към глутен.
Пазарът на оризови продукти непрекъснатото се развива. Те са изключително популярни в САЩ и Европа. Очакванията на „Белла България“ са произведените от холдинга оризови продукти да получат широк позитивен отзвук, както в чужбина, така и на местния пазар.„Белла“ е лидер на пазара във всички категории, в които е активна. Основната причина за това са ключовите конкурентни предимства като силни операции, непрекъснатата подкрепа на основните марки и най-важното – уникалният й път към пазара –  търговските екипи.
Партньорите на „Белла“ от търговската мрежа в страната и чужбина проявяват сериозен интерес и очакват появата на продуктите, за да ги предложат на своите клиенти.  Те ще се предлагат в различни удобни опаковки и ще се отличават с високо качество и конкурентна цена.

Лабораторните резултати от близалките, за които имаше съмнение за наличие на наркотични вещества са отрицателни

Лабораторните резултати от близалките, за които имаше съмнение за наличие на наркотични вещества са отрицателни. Изпитванията показват, че в тях не се съдържат забранени наркотични субстанции, съобщиха от Агенцията по храните.
След получен сигнал, Агенция по безопасност на храните възбрани цялото налично количество от посочените близалки в търговската мрежа. Бяха взети и проби за лабораторно изпитване за наличие на наркотични вещества, резултатите са отрицателни. Въпреки това, във връзка с несъответствия по отношение на етикетирането на дистрибутора е издадено предписание за привеждане на продуктите в съответствие с действащото законодателство.
За скандалната стока сигнализирали бургаски ученици - доброволци в Съвета по наркотични вещества. От там са уведомили здравната инспекция и Агенцията по безопасност на храните. От фирмата, която предлага продукта заявиха, че близалката съдържа масло от обикновен коноп и няма психотропни свойства.

„Фудтех“ и “Вкусове от Италия” са част от мегафорума за агробизнес, вино и храни

„Фудтех 2017“.  събира български и чуждестранни компании от хранителната индустрия от 22 до 26 февруари в Международен панаир - Пловдив. Типични продукти на региони от България, Италия, Гърция и други страни ще бъдат демонстрирани в града на виното и деликатесите, който се организира по време на изложбата.
Експозициите на българските производители предлагат по-широка гама месни и млечни продукти, плодови и зеленчукови консерви, захарни и сладкарски изделия, биохрани, традиционни и модерни специалитети. Акцентира се на автентичните съставки и методи за преработка, за да се съхранят типичните качества. Кисело мляко, сирене, сметана и масло, направени по най-стари рецепти, показва една от най-големите ферми у нас. За първи път ще има колбаси от дивечово месо, различни видове брашно и зърнени храни, органичен оцет.
Големият интерес към „Фудтех 2017“ се дължи на възможността новите колекции да бъдат представени в Града на виното и деликатесите, който миналата година привлече близо 40 000 гости от страната и чужбина. Българските специалитети впечатлиха посетителите, въпреки силната конкуренция на италиански производители.
Сега изложбата “Вкусове от Италия” също е двойно по-голяма, а изкушаващите щандове изтъкват кулинарната слава на Сицилия. Тя е представена от биовино, десертно вино от Марсала и ликьори от цитруси, прошуто и колбаси от планината Неброд, месо от черни прасета, което е много по-здравословно от обикновеното свинско, ядки, паста и шамфастък от Бронте, люто сирене, различни изделия от прочутите праскови, отглеждани в Бирона.
Простотата на локалните кухни вече измества висшата кулинария, твърдят експерти. На тази тенденция е посветена и конференцията „Бъдеще за местните храни“, която се организира от фондация „LocalFood.bg“ и Slow Food България. На форума ще се дискутира как специфичните за всеки регион ресурси и опит може да бъдат използвани за бизнес със занаятчийски и фермерски храни. Предвидено е изложение на такива продукти със специално географско означение.
Даровете на природата, превърнати от новите технологии във вкусни и здравословни храни, са водещ акцент и на „Фудтех 2017“. Най-добрите ще бъдат отличени в конкурса „Изборът на потребителя“. Наред с фирми от хранителната индустрия, в изложбата участват компании, предлагащи технологии и машини, опаковки и етикети, кодиращи и маркиращи системи.
„Фудтех“ и “Вкусове от Италия” отново са част от мегафорума за агробизнес, вино, храни и туризъм. По същото време се провеждат още четири международни изложби: „Агра“ със секция „БиоАгра“ - за селско стопанство, „Винария“ - за лозарство и винарство, „Хорека Пловдив“ - за оборудване за хотели, заведения и търговски обекти, и „Апи България” - за пчеларство.

Европейският млечен борд настоява за постоянен механизъм за регулиране на производството на мляко в страните от ЕС

Европейският млечен борд  настоява за постоянен механизъм за регулиране на производството на мляко в страните от ЕС.
 Млекопроизводителите са недоволни, че на пазара са пуснати стотици хиляди тонове мляко на прах, произведено след като в периода на крайно ниски цени ЕС изкупи фермерската продукция. Сега Европейската комисия иска да продаде част от запасите от мляко на прах, което, според фермерите, ще доведе до нов спад в цената на натуралното мляко.
Отмяната на квотите за производство на мляко в ЕС от 1 април 2015 година и ембаргото спрямо Русия доведоха да свръхпроизводство на мляко и намаляване на официалните изкупни цени от 37 евроцента за литър през 2014 година на 25-28 евроцента през 2015 година. Това не покрива производствените разходи на фермерите, някои от които фалираха.
Според синдикатите в млечния сектор оптималната изкупна цена трябва да е около 37-40 евроцента за литър. В момента усреднената цена е 32 евроцента.

Пазари, борси, цени

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби  на млякото за лична консумация

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово...

Хранителна индустрия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Един от най-големите доставчици на плодове и зеленчуци в света Greenyard  затвори своя завод...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия