Кока –Кола намалява количествата захар и калории на своите продукти с 10%

Кока-Кола ще инвестира 6 млн. евро през следващите месеци, а до началото на 2019 г. те ще нараснат на 20 млн. През годините, в които компанията оперира в страната, инвестициите в българската икономика надхвърлят 550 милиона. Именно благодарение на съвместните усилия със своите партньори, Кока-Кола осъществява редица проекти в полза на обществото, в които ежегодно се инвестират над 700 хиляди лева. Това заяви Стоян Иванов, изпълнителен директор на Кока-Кола България.
 Той обяви поетия наскоро ангажимент на компанията на глобално ниво – да намали количествата захар и калории на своите продукти с 10%. „Горди сме да обявим, че в България процентите ще бъдат 20 и на практика всеки две от три наши напитки ще са нискокалорични“ Кока-Кола е и водещата в индустрията компания, която се ангажира да информира своите потребители и да постави таблици с хранителните стойности върху етикета си.
В България  компанията развива своята социална дейност в три основни направления: развитие на младите, околна среда и подкрепа на местните общности. Сред най-големите инициативи на Кока-Кола са екологичната кампания „Моят зелен град“, която отбеляза своята 10-а годишнина през 2017 г. В нея  традиционно се включват неправителствени организации и партньори с цел популяризиране на грижата за околната среда. Като част от 10-те издания на „Моят зелен град“ служители на Кока-Кола в България успяха да озеленят, почистят и облагородят редица местности, горски пространства и паркове в София и страната, а през изминалите три бяха засадени и осиновени 5250 дървета, за които Кока-Кола полага специални грижи като част от кампанията.
Преди броени месеци Кока-Кола ХБК България е посочена за най-желан работодател от студентите в първото по рода си национално проучване Graduated Survey, проведено сред 7003 студенти от 51 български университета. От 2002 г. до днес са създадени два модерно оборудвани центъра за производство на безалкохолни напитки и минерална вода, откриха се два центъра за споделени услуги в областта на информационните технологии, финансите и човешките ресурси.

Бизнесът има готовност за протести

Бизнесът е неспокоен от повишаването на цените на тока и вече има готовност за протести. Oсновни продукти и стоки ще поскъпнат сериозно. Причината е в драстичното поскъпване на тока за бизнеса от 1 февруари. Фирмите, които произвеждат мляко, месо, яйца, хляб са силно притеснени, обявиха от Асоциацията на индустриалния капитал.
Към момента бизнесът плаща средно около 70 лева за мегават. От следващия месец обаче цената се увеличава с между 30 и 60%. За 9-месечието цената на производител на АЕЦ, ТЕЦ и НЕК, е поскъпнала общо с 4,6%. От този процент до 40-50% разликата се плаща от търговците, коментират от Асоциацията.
Поскъпване на продуктите със сигурност ще има, но с колко - ще стане ясно след като производителите си получат първите фактури за употребената електрическа енергия. Всяко увеличение, което има, то се отразява на производствената цена.  Не  само енергията влияе върху цената на продукта, коментират производители  на месо и млечни продукти.

Модул „Мляко” заработи в реална среда

Заработи в реална среда модул „Мляко” в ИИС ВетИС на БАБХ, с който се осигурява електронно обработване на данните за взетите проби от сурово мляко по целия процес от вземането, транспортирането, приемането, изпитването и отразяване на резултатите за взетите проби, до изчисляването на ежемесечни средногеометрични стойности за всяко млекодобивно стопанство.
В Стара Загора  бе проведено обучение на регионалните администратори и на официалните ветеринарни лекари от отделите по „Здравеопазване на животните“ към ОДБХ. Обучението се проведе от експерти от дирекция ЗХОЖКФ и дирекция ИТИСКО при ЦУ на БАБХ по предварително изготвена програма. Обучението премина на два етапа – теоретична и практична част, като теоретичната част се проведе в сградата на ОДБХ Стара Загора, а практичната част в животновъден обект.
По време на практичната част, проведена в обект , собственост на Тракийския университет, обучаваните бяха разделени на групи. В ПСМ към фермата на всяка група се демонстрира вземане на проба от сурово мляко и въвеждане на данните за взетата проба. Пробата се идентифицира със самозалепващ се стикер, състоящ се от два идентични баркода.
Обучемие преминаха 34 ОВЛ и 28 регионални администратори. Обучените ОВЛ имат задача в пет дневен срок от получаване на таблети за съответната ОДБХ, да се извършат каскадни обучения на останалите ОВЛ в ОДБХ и да представят в дирекция ЗХОЖКФ при ЦУ на БАБХ протоколи и присъствени списъци от проведените обучения.

“Белла България” внедрява новости в производството на храни в отговор на високите очаквания на потребителите

Основен принцип на „Белла България” е внедряването на новости в производството на храни в отговор на високите очаквания на потребителите в страната и чужбина. Хранителната компания получи сертификат за съответствие с международния стандарт ISO 14001:2015 за управление на околната среда. С този стандарт компанията надгражда приложената вече система за управление за ефективно управление на всички бизнес процеси в съответствие с изискванията на клиента и на приложимите нормативни актове.
 Международният сертификат на „Белла България“ - Системи за управление на околнатра среда - ISO 1400 е получен след проведен сертификационен одит 2017 и успешна оценка на системата за управление на околната среда от „Тюф Норд България“. С внедряването на ISO 14001:2015, „Белла България” усъвършенства механизмите за самоконтрол в бизнес организацията и постига цялостно подобряване на екологичните си показатели.
  „Белла България“ е с внедрени системи за контрол и проследяване на качеството и безопасността НАССР, ISO 9001 и ISO 2200.

Българските розови домати представят земеделието ни на "Зелената седмица" в Берлин

Българските розови домати са едни от продуктите ни, които представят земеделието ни на "Зелената седмица" в Берлин. Те са конвертируем продукт, но за да стигнат до германския пазар, българските фермери трябва да се обедният и да осигурят достатъчно количества с достатъчно добро качество, заяви по време на изложението министър Румен Порожанов.
Според него напояването е важно, тъй като само чрез него зеленчукопроизводството може да стане конкурентоспособно, но
предприятието "Напоителни системи" няма да бъде преструктурирано.
 Заради лошото финансово състояние на дружеството, последните няколко правителства говориха за преструктурирането като единствен изход от кризата. След наложената строга финансова дисциплина през 2017 година, "Напоителни системи" за пръв път са на печалба. Това, което предстои е инвентаризация, за да е ясно с какви активи разполага дружеството и как те се управляват.

Агрополитиката

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж....

Пазари, борси, цени

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански...

Хранителна индустрия

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ е издал актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен. Констатирани са...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия