Открита е обществена консултация за термина „планински продукт“

До 10 май 2019 г. българските производители могат да дават обратна връзка за термина за качество „планински продукт”

- „Означението „планински продукт“ най-накрая ще достигне и българските производители. Предложението за наредба е публикувано за дискусия до 10.05.2019 г. Призовавам дотогава, възможно най-много производители да се запознаят с текста и да дадат обратна връзка, защото това означение ще помага на тях.“ Това коментира българският евродепутат Момчил Неков във връзка със започналата обществена дискусия за въвеждане на термина за качество „планински продукт“.

Терминът за качество планински продукт се въвежда за първи път в европейското законодателство през 2012 г., като де факто прилагането му за държавите-членки започна през 2014 г. Терминът не е задължителен, но е отлична възможност за страни като България, в която близо 40% от територията попадат в т.нар. планински и пред-планински региони.

По инициатива на Момчил Неков започна работа по въвеждането на термина у нас преди близо 2 години. Той самият организира две работни групи и редица срещи с производители от планинските региони в страната. На 1-ви юни 2018 г. българският евродепутат изпрати и предложение за наредба за въвеждане на термина за качество. С приемането на термина, страната ни ще е осмата държава-членка, която е въвела или е в процедура по въвеждане на термина. Другите страни са Австрия, Франция, Германия, Италия, Румъния, Словения и Чехия.

„Целта на терминa е да се даде видимост на планинските продукти, за производството на които са необходими повече ресурси, отколкото за голяма част от другите региони. Популярността му расте в Европа. Производителите у нас също проявяват жив интерес към нововъведението. Това е пример за въвеждане на добри европейски практики и у нас, не по задължение или диктовка, а с цел помагане и защита на родните производители.“ коментира още Момчил Неков.

Терминът ще може да бъде използван от планински производители на селскостопански продукти в преработено или непреработено състояние като мляко, сирене, кашкавал, месо и месни продукти, мед и други.

Заинтересованите страни могат да дадат обратна връзка и да се включат в обсъждането на проекто-наредбата на следния линк:
http://strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=4279

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

България и Чехия обмениха информация за предприетите мерки срещу АЧС

България и Чехия обмениха информация за предприетите мерки срещу АЧС

Вторник, 16 Юли 2019

Министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева и министърът на земеделието на Чехия...

Компании, Събития, Анализи

Институтът по почвознание и агротехнологии проведе научен семинар за радиоекологичното състояние на почвите и водите

Институтът по почвознание и агротехнологии проведе научен семинар за радиоекологичното състояние на почвите и водите

Петък, 12 Юли 2019

 Институтът по почвознание, агротехнологии и защита на растенията проведе поредния научен семинар с актуална...

Реколта, Пазари, Цени

Кока-Кола ХБК ще предлага Costa Coffee

Кока-Кола ХБК ще предлага Costa Coffee

Четвъртък, 18 Юли 2019

Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани  ще  предлага Costa Coffee  в кен и на вендинг машини. Компанията...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Тенденцията на нарастване на двустранната търговия  с Република Корея продължава и през 2019 г.,

Тенденцията на нарастване на двустранната търговия с Република Корея продължава и през 2019 г.,

Сряда, 17 Юли 2019

За периода януари-май 2019 г. българският износ за Република Корея регистрира увеличение от близо...

Иновации, Обучение, Агросвят

Шестима души са арестувани след акцията на спецпрокуратурата в Държавния Фонд "Земеделие"

Шестима души са арестувани след акцията на спецпрокуратурата в Държавния Фонд "Земеделие"

Вторник, 16 Юли 2019

Шестима души са арестувани след акцията на спецпрокуратурата в Държавния Фонд "Земеделие".  Злоупотребите са...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.