НОКА: Цената на овчето мляко се срина

От началото на новата изкупна кампания за овчето мляко цената му се срина от 1,25-1,30 на 1,00-1,10 лв. На места цената е дори под себестойност. Най-голям е сривът на цените в Северозападна и Североизточна България, съобщиха на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация

Основният внос на овче мляко в България идва от Румъния. Импортират една-две големи наши мандри, защото съседите го доставят у нас на по-ниска цена. Делът му на нашия пазар обаче не е повече от 20 на сто.

Козето мляко в момента се изкупува за 50-55 ст. за литър, през миналата година цената му бе с около 10 ст. по-висока. Наистина то и продуктите от него не са търсени в България, но към тях има голям интерес в чужбина. Въпреки това цената му е ниска, дори и при липсата на конкуренция от внос, каквато има при овчето. Подобно намаление е необяснимо, защото в магазините крайният продукт не е поевтинял, а напротив. В случая потърпевши са производителите на мляко и крайните потребители. По-скъпите млечни продукти в магазините водят до намаляване на потреблението.

Метална кутия с килограм овче сирене в магазините в страната не пада под 18 лв.. За производството на кило сирене трябват 4 литра мляко, обясни Симеон Караколев.

Той смята, че един от другите големите проблеми на сектора е липсата на държавна реклама на традиционните български млечни продукти и припомни, че гърците харчат за популяризиране на фетата си всяка година по 10 млн. евро.

Караколев смята, че разрешението да се ползват хидрогенизирани растителни мазнини нанася щети не само на вътрешното търсене, но и на продажбите в други страни. По думите му износ, реализиран от отделни фирми на млечни продукти със съдържание на такива добавки, е довел до компрометиране на експорта на качественото наше сирене и кашкавал в Европа и страни от арабския свят. В резултат  губим традиционни пазари,които сме имали от десетилетия.

 В Йордания допреди 8-10 години са купували немалки количества българско сирене и кашкавал. След като хванали една партида с палма, се отказали и започнали да купуват основно от Унгария и Кипър. Преди 2-3 години имаше върнати партиди от Германия. Най-лошото е, че така спрямо всички наши производители и износители чуждите търговци започват да изпитват недоверие“, поясни браншовикът.

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

България и Чехия обмениха информация за предприетите мерки срещу АЧС

България и Чехия обмениха информация за предприетите мерки срещу АЧС

Вторник, 16 Юли 2019

Министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева и министърът на земеделието на Чехия...

Компании, Събития, Анализи

Институтът по почвознание и агротехнологии проведе научен семинар за радиоекологичното състояние на почвите и водите

Институтът по почвознание и агротехнологии проведе научен семинар за радиоекологичното състояние на почвите и водите

Петък, 12 Юли 2019

 Институтът по почвознание, агротехнологии и защита на растенията проведе поредния научен семинар с актуална...

Реколта, Пазари, Цени

Кока-Кола ХБК ще предлага Costa Coffee

Кока-Кола ХБК ще предлага Costa Coffee

Четвъртък, 18 Юли 2019

Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани  ще  предлага Costa Coffee  в кен и на вендинг машини. Компанията...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Тенденцията на нарастване на двустранната търговия  с Република Корея продължава и през 2019 г.,

Тенденцията на нарастване на двустранната търговия с Република Корея продължава и през 2019 г.,

Сряда, 17 Юли 2019

За периода януари-май 2019 г. българският износ за Република Корея регистрира увеличение от близо...

Иновации, Обучение, Агросвят

Шестима души са арестувани след акцията на спецпрокуратурата в Държавния Фонд "Земеделие"

Шестима души са арестувани след акцията на спецпрокуратурата в Държавния Фонд "Земеделие"

Вторник, 16 Юли 2019

Шестима души са арестувани след акцията на спецпрокуратурата в Държавния Фонд "Земеделие".  Злоупотребите са...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.