Градинска техника: намаляващ пазар през 2022 г

Неблагоприятното време и растящите цени задържат пазара на машини и оборудване за градинарство и озеленяване, който приключва годината с 15,2% спад. Почти всички видове техника са на минус. Покупките в средния сегмент бяха наказани: пропастта между високите технологии и евтините автомобили с по-ниски изисквания за качество нараства.

 

Продължителната суша, която намали работата по поддръжката на зелените площи, както и увеличаването на производствените разходи и по този начин на каталожните цени, доведоха до значителен спад в търсенето на машини за градинарство, градска декорация и външни площи за развлекателни и спортни функции в Италия през 2022 г.

Данните - обработени от асоциацията на производителите Comagarden въз основа на информация, предоставена от групата за проучване на Morgan - показват общ спад от 15,2% по отношение на продадените единици през 2022 г. (1403 хиляди срещу 1650 хиляди през 2021 г.), със значителни намаления за почти всички видове превозни средства. Косачките отчитат загуба от 21,4% (255 хил. продадени броя), храсторезите - 10% (273 хил.), докато моторните триони отчитат отрицателен баланс от 14,3%, с почти 369 хил. продадени броя. Ножиците за жив плет намаляват с 24,4% (94 хил.), докато загубата при тракторите за трева е по-малка (-4,2% спрямо 22 700 машини). Имаше леко увеличение при машините с нулев оборот за хоби употреба (+0,6% до 1550 единици), докато само резачките (почти 26 500) се увеличиха в сравнение с 2021 г., затваряйки годината с 10% печалба.

Като оставим настрана времето и геополитическите фактори, които не можеха да бъдат предвидени, Comagarden очаква известен спад в продажбите през годината, тъй като пазарът се успокои след силните увеличения през последните два сезона, когато извънредната ситуация на Covid доведе до по-големи инвестиции от страна на домакинствата в хоби градинарство.

„Това, което тревожи производителите“, обяснява президентът на Comagarden Ренато Чифарели, „е спадът в търсенето в средния клас на пазара, който има най-големи числа и изпитва нарастваща тенденция. Ако тази тенденция се потвърди в новия също година“, казва Чифарели, „ще имаме все по-поляризиран пазар между превозни средства от висок клас, от една страна, скъпи и достъпни за малцина, и евтини продукти, от друга, често с ниско качество и произведени в тези страни, износ на ненадеждни технологии, също и по отношение на безопасността“. „Конкуренцията от евтини продукти,“ добавя Cifarelli, „е централен проблем отвъд настоящите колебания на пазара, тъй като от италианската и европейската промишленост се изисква да спазват все по-взискателните разпоредби на ЕС, а това води до инвестиции, които влияят на крайната цена на нашите машини и рискуват още повече да разширят пропастта с тези, направени извън Европейския съюз“.

 

 

Рим, 28 февруари 2023 г

 

 

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

БАТА АГРО 2024:   216 фирми на 36 000 кв.м

БАТА АГРО 2024: 216 фирми на 36 000 кв.м

Вторник, 14 Май 2024

На 13 май на Летище Стара Загора беше открито Шестнадесетото издание на Специализираното изложение...

Компании, Събития, Анализи

Награди за иновации на Macfrut 2024

Награди за иновации на Macfrut 2024

Петък, 10 Май 2024

Римини, 9 май 2024 г. – На втория ден от Macfrut, международният панаир за...

Реколта, Пазари, Цени

Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %

Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %

Неделя, 12 Май 2024

„Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %...

Иновации, Обучение, Агросвят

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

Сряда, 10 Април 2024

Arrigoni предлага разнообразна гама от иновативни продукти за смекчаване на ниските температури, способни да...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.