Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти

Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти, обичаи и забележителности, като Местните инициативни групи (МИГ) ще имат ключова роля в процеса. Това обяви заместник-министърът на земеделието Георги Събев по време на дискусионен форум в Монтана вчера, посветен на ролята на МИГ в запазването на традициите в селските райони. „Местните инициативни групи имат ключова роля в съхранението и съживяването на традиции, обичаи и продукти. Те от своя страна са с потенциал да станат мотор за местното развитие“ отбеляза още той.

„Обичаи като нестинарството в Странджа например привличат много посетители в един от най-слабо заселените региони на страната. България е изключително богата на традиции и разнообразие и трябва да съумеем да свързваме забележителностите и преживяванията в селските райони, за да има допълнителен поминък в тези региони“ допълни заместник-министър Събев.

Дискусията се проведе в рамките на четвъртото изложение за местни продукти на българските МИГ, което продължава и днес в Монтана. „През следващия програмен период 2023-2027 г. подходът ЛИДЕР ще обхване близо 220 общини от общо 265 на територията на цялата страна“. Това съобщи аграрният заместник-министър на земеделието при откриването на традиционното изложение за местни продукти в областния град. То се организира от Министерството на земеделието и има за цел да популяризира и да предостави възможност на малките фирми – производители и търговци на храни, напитки и занаятчийски стоки от селските райони да представят своята продукция пред широката общественост.

Георги Събев поясни, че през периода на прилагане на Стратегическият план за развитие на земеделието и селските райони, подходът ЛИДЕР ще има много по-широко присъствие и покритие, отколкото сега. И допълни, че ще има 107 МИГ като до този момент те са били 64. „Радвам се, че общини като Монтана ще могат вече да бъдат обхванати от възможностите на подхода, който дава видимост на местното производство и допринася за развитието на местния бизнес. Редица малки и средни производители по-рядко успяват да се класират, когато се отварят приеми по мерките от ПРСР. Точно затова този подход е в пряка помощ на местните общности“, подчерта заместник-министърът.

По думите му подобни събития, които се организират в различни области на страната, имат добавена стойност за производителите. Те създават възможност потребителите да се запознаят с продуктите на земеделските производители, от конкретния регион, да създадат директен контакт с тях и да оценят качествата на предлаганите продукти. „Това изложение е първото в цяла Западна България и четвърто по ред в страната. От миналата годна до сега сме организирали такива събития още в Бургас, Ямбол и Русе, които също се  радваха на голям интерес“, отбеляза Събев.

Той каза още, че в последните години, селските райони са се превърнали в туристическа дестинация и за чуждестранни посетители. „Те са привлекателно място за почивка, където хората могат да се запознаят с характерните обичаи и традиции както в бита, така и в производството на земеделски продукти и кулинарни специалитети“, каза в заключение Събев.

След официалното откриване заместник-министър Георги Събев разгледа всички щандове в изложението и разговаря с производителите.

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

БАТА АГРО 2024:   216 фирми на 36 000 кв.м

БАТА АГРО 2024: 216 фирми на 36 000 кв.м

Вторник, 14 Май 2024

На 13 май на Летище Стара Загора беше открито Шестнадесетото издание на Специализираното изложение...

Компании, Събития, Анализи

EIMA 2024, движеща сила за италианско-сръбското сътрудничество

EIMA 2024, движеща сила за италианско-сръбското сътрудничество

Вторник, 21 Май 2024

46-ото издание на изложението в Болоня беше представено тази сутрин в Нови Сад (Сърбия)...

Реколта, Пазари, Цени

Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %

Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %

Неделя, 12 Май 2024

„Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %...

Иновации, Обучение, Агросвят

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

Сряда, 10 Април 2024

Arrigoni предлага разнообразна гама от иновативни продукти за смекчаване на ниските температури, способни да...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.