Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия – Free From Specialty Food & Wine 2025, което тази седмица превърна MARX HALLE във Виена в арена на иновации, вкусове и глобални търговски възможности.
С колективен щанд, организиран от Асоциация „Традиционни български консерви“ българското участие се открои с модерна визия, натурални съставки и продукти, които отговарят изцяло на новите потребителски предпочитания – без добавена захар, без глутен, без изкуствени съставки, но богати на витамини, минерали и вдъхновени от природата.
„Днес „free‑from“ вече не е мода, а стандарт. Наблюдаваме силна ориентация към устойчивост и здравословен избор за всички категории храни”, каза Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциацията. По думите и продуктите „без“ доминират пазара и това изложение ясно демонстрира, че „free‑from“ храните (без глутен, лактоза, добавени захари, соя, оцветители, ароматизатори и др.) вече преминават от нишови продукти към масова тенденция, привличайки вниманието на големи вериги и потребители. Гордея се с представянето на българските компании, които показаха, че могат да бъдат не просто в крак с тенденциите, а да ги задават със свои продукти, които съчетават автентичност и съвременни функционални ползи“, допълни Антоанета Божинова.
Вкусът на бъдещето – вдъхновен от българската земя
В конкуренция с над 280 изложители от 60 държави, четири иновативни български компании ясно заявиха присъствието си в категориите с най-бърз растеж: растителни продукти, функционални храни, веган и био алтернативи. Родните фирми предизвикаха засилен интерес от международните посетители – професионалисти, дистрибутори и ритейлъри, като представиха автентични продукти с висока хранителна стойност и натурални съставки без изкуствени добавки - точно това, което търсят потребителите днес:
• „Джем и Джем“ – конфитюри и плодови продукти без добавена захар, 100% натурални и био сертифицирани – за ценителите на автентичния вкус.
• „Цима 99“ – премиера на бранда tru balance – функционални храни с колаген и протеин, както и серия „zero“, без добавена захар, за активни хора със здравословен стил.
• „Пелтина“ – новата линия MUSLEO – готови закуски за спортуващи и динамични потребители, базирани на естествени съставки и богати на фибри, витамини и енергия.
• „Булгарплод – Кюстендил“ – 100% натурални продукти: студено пресован ябълков сок, сушени плодове и органичен ябълков оцет, перфектно съчетаващи традиция и устойчивост.
Изложение от

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Продължаваме да увеличаваме капацитета на Въоръжените ни сили за справяне с пожари

Продължаваме да увеличаваме капацитета на Въоръжените ни сили за справяне с пожари

Четвъртък, 17 Юли 2025

 В рамките на една година Министерството на отбраната и Въоръжените ни сили са удвоили...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Селскостопанска техника: Италианското производство е намаляло през 2024 г.

Селскостопанска техника: Италианското производство е намаляло през 2024 г.

Събота, 28 Юни 2025

Спадът в износа и негативната тенденция на вътрешния пазар се отразяват в националното производство,...

Реколта, Пазари, Цени

Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

Понеделник, 23 Юни 2025

България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия...

Иновации, Обучение, Агросвят

Университетът в Болоня и FederUnacoma работят заедно за агроиндустриални иновации

Събота, 28 Юни 2025

Рамковото споразумение, официално представено в Болоня по време на годишното общо събрание на Федерацията,...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.