Изнасяме етерични масла и млечни продукти за Корея

Български продукти сред които вина, етерични масла и млечни продукти са с изключителен потенциал да бъдат изнасяни за корейския пазар. Това стана ясно по време на среща на министъра на икономиката Емил Караниколов, който е на работно посещение в Сеул, с председателя на Корейската асоциация на компаниите-вносители Хонг Кванг-Хи.

Корейската асоциация на компаниите-вносители (KOIMA) е организация, в която членуват над 8000 южнокорейски бизнес компании-вносители и е създадена през 1970 г. Това е единствената бизнес организация в Република Корея, която има за цел да подпомага вноса от чужбина и играе много важна роля в насърчаването на търговията на страната.

По време на разговорите от организацията са проявили интерес и към други висококачествени български продукти, които да бъдат реализирани в Корея.

През 2018 г. българският износ за Корея надхвърли 106 млн. долара. Разчитаме на прояви като бизнес форуми и на активност от страна на бизнеса от двете страни за увеличаване на търговския обмен и за създаване на контакти с цел реализиране на съвместни проекти", посочи министър Караниколов.

На срещите си с представителите на корейския бизнес икономическият ни министър е изтъкнал и предимствата на страната ни, като атрактивна дестинация за инвестиции. По думите му правителството е в непрекъснат, активен диалог и партньорство с бизнеса за реализирането на последователна външноикономическа политика, целяща разширяване на пазарното присъствие, подобряване на условията за достъп до чужди пазари и привличане на чуждестранни инвестиции. "Подкрепяме експортно ориентирани сектори с висока добавена стойност и висок потенциал за внедряване на иновации в производството", посочи още той.

По време на официалната си визита Караниколов се срещна още и със заместник-министъра на търговията, индустрията и енергетиката на Република Корея Ким Йонг-Рае. Пред него икономическият министър подчерта, че Република Корея е приоритетен икономически партньор в Азия и усилията ни са насочени към насърчаване на двустранното сътрудничество и засилване на икономическите връзки между двете страни.

От своя страна заместник-министърът на търговията на Корея изтъкна, че акцентирането на развойна дейност и сектори за високи технологии е ниша, която ще даде цялостен облик на България като страна залагаща на технологиите и дейности носещи висока добавена стойност

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Транспортната комисия в Европейския парламент одобри постигнатото временно споразумение по пакет „Мобилност“

Транспортната комисия в Европейския парламент одобри постигнатото временно споразумение по пакет „Мобилност“

Вторник, 21 Януари 2020

 Транспортната комисия в Европейския парламент одобри постигнатото временно споразумение по пакет „Мобилност“ между европейските...

Компании, Събития, Анализи

Министър Танева ще присъства на представянето на Социално-икономическия SWOT анализ на развитието на селските райони

Министър Танева ще присъства на представянето на Социално-икономическия SWOT анализ на развитието на селските райони

Вторник, 21 Януари 2020

Министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева ще присъства на представянето на Социално-икономическия...

Реколта, Пазари, Цени

Фил Хоган: ЕС и Китай постигат напредък в преговорите

Фил Хоган: ЕС и Китай постигат напредък в преговорите

Вторник, 21 Януари 2020

Китай трябва да отвори своя пазар за чуждестранни компании, заяви еврокомисарят по търговията Фил...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

До 29 февруари тютюнопроизводителите ще получат малко над76 млн.лв. преходна национална помощ за кампания 2019 г.

До 29 февруари тютюнопроизводителите ще получат малко над76 млн.лв. преходна национална помощ за кампания 2019 г.

Вторник, 21 Януари 2020

За първи път тютюнопроизводителите ще получат средствата по преходната национална помощ за кампания 2019...

Иновации, Обучение, Агросвят

Комисията по вътрешен пазар  ще гласува резолюция, посветена на  изкуствения  интелект

Комисията по вътрешен пазар ще гласува резолюция, посветена на изкуствения интелект

Понеделник, 20 Януари 2020

Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите ще гласува резолюция, посветена на няколко...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.