Японските компании, марки и капитали имат своето сериозно място на пазара в България

Японско-българска бизнес асоциация е учредена и функционира  с активната подкрепа на посолството на Япония в България. Неправителствената организация има за цел да подпомага развитието на двустранните икономически и търговски отношения между Япония и България. Асоциацията насочва усилията си към обединяване и представяне на  японския бизнес у нас, насърчаването на двустранната търговия и инвестиции, популяризирането на добрите бизнес практики и развитието на добрата среда за правене на бизнес в страната.

В България японските компании са убедително представени в различни икономически  отрасли като информационните технологии, фармацевтиката, храните, тютюневите продукти, както и в много други сектори. Силното присъствие на водещи японски корпорации у нас създаде потребност за японския бизнес в България да има платформа за обмен на информация и споделяне на опит, както и за обединено представителство пред държавните, неправителствените и бизнес организации.

Учредяването на Японско-българската бизнес асоциация е факт, който ме прави изключително щастлив. Убеден съм, че Асоциацията ще изпълнява важна роля в насърчаването на бизнеса на присъстващите вече на българския пазар японски компании, както и в привличането на нови такива, които в бъдеще ще инвестират и ще развиват дейност в България. Подпомагането на дейността на японските компании в страната е една от най-важните задачи. Искрено се надявам, че сътрудничеството с Японско-българската бизнес асоциация ще бъде основната движеща сила за създаването на нови възможности в развитието на икономическите отношения между Япония и България”, сподели посланикът на Япония в България Н.П. Хироши Нарахира.

Японско-българската бизнес асоциация вече сключи споразумения за партньорство с два от най-големите университети у нас – Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и УНСС. Целта на споразуменията е да се заздрави връзката между висшето образование и реалния бизнес и да се осигурят нови възможности за разширяване на познанието в областта на икономиката, инвестициите и управлението.

Според официалните данни за 2020 г. стокообменът с Япония възлиза на 225,2 млн. щ. долара, като отбелязва увеличение от 2,3% спрямо същия период на 2019 г. Износът ни за Япония запазва нивата си от предходната година, като регистрира леко увеличение от 0,7%. Вносът ни от Япония също отбелязва увеличение от 2,8%. Една от целите на асоциацията е да спомага за развиването на тези показатели. Част от дейностите на асоциацията ще са да предоставя информация за инвестиционния климат и законодателната рамка, както и да осигурява подкрепа, съвместно с посолството на Япония в България, на потенциални японски инвеститори в страната.

„Японските компании, марки и капитали имат своето сериозно място на пазара в България. Между двете държави има установени дълготрайни отношения, много традиция, контакти и разнообразни проекти през последните десетилетия. Вярваме, че нашата асоциация, с активната подкрепа на посолството, има много работа пред себе си – да обединим свързаните с Япония компании у нас, така че заедно да работим за повече двустранна търговия, по-добра бизнес среда, повече бизнес, който да работи в полза както на печалбите, така и на хората, и на обществото като цяло “, сподели Владислав Михов, председател на управителния съвет на Японско-българската бизнес асоциация.

„Основните цели и усилия на асоциацията ще бъдат насочени към насърчаване на развитието на устойчива бизнес среда за японски компании в България, ползотворното сътрудничество между тях и насърчаването и подпомагането на влизането в нашата страна на нови инвестиции от Япония.“, пояснява заместник-председателят на управителния съвет Стамен Банковски.

„Асоциацията ще подкрепя и представлява интересите на своите членове в отношенията им с японските и българските институции, с цел увеличаване на търговската и инвестиционна дейност между България и Япония, както и икономическото развитие и обмен между двете държави.“, допълва Тодор Кесимов.

Новоучредената асоциация стъпва на отдавна установени традиции - бизнес отношенията между Япония и България започват през 1927 г. с размяна на официални писма, свързани с търговски кораби и прилагане на клаузата MFN. През 1939 г. японската  дипломатическа легация е официално открита в България. През 1942 г. България открива своята дипломатическа легация в Япония. С прекъсване от няколко години дипломатическите отношения между двете страни съществуват повече от 80 години. През 2019 г. Япония и България отпразнуваха „Тройна годишнина“, а именно 110-годишнина от установените взаимоотношения, 80-годишнина от дипломатическите и 60-годишнина от възобновяването на дипломатическите отношения.

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Делегацията на ЕП, посетила България, е загрижена за хуманното отношение към животните, изнасяни от ЕС

Делегацията на ЕП, посетила България, е загрижена за хуманното отношение към животните, изнасяни от ЕС

Thursday, 23 September 2021

  Изявление на г-жа Тили Мец (Зелени/ЕСА, Люксембург), председател на анкетната комисия на ЕП за...

Компании, Събития, Анализи

БАСЗЗ стартира собствено периодично издание „Алманах за земята“

БАСЗЗ стартира собствено периодично издание „Алманах за земята“

Thursday, 23 September 2021

   Изданието ще е полезно четиво за собствениците на земи и земеделците Българската асоциация на...

Реколта, Пазари, Цени

Правителството работи по изготвяне на конкретни мерки, които да преборят инфлацията и драстичния скок в цените

Правителството работи по изготвяне на конкретни мерки, които да преборят инфлацията и драстичния скок в цените

Thursday, 23 September 2021

Правителството работи по изготвяне на конкретни мерки, които да преборят инфлацията и драстичния скок...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Разглеждат още проекти за улици на общините по подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г.

Разглеждат още проекти за улици на общините по подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г.

Thursday, 23 September 2021

В Държавен фонд „Земеделие“-Разплащателна агенция (ДФЗ-РА) е назначена нова оценителна комисия, която да разгледа...

Иновации, Обучение, Агросвят

Златица е деветата община у нас, която ще опазва своите стари гори

Златица е деветата община у нас, която ще опазва своите стари гори

Tuesday, 17 August 2021

България се доказва като европейски лидер в защитата на своите вековни гори Златица стана деветата...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.