Експерти от приложни изследвания, производители, продавачи и други заинтересовани страни от ябълковата екосистема, присъстващи на 12-ото издание на международното търговско изложение за ябълки Interpoma, идентифицираха нарастващия недостиг на работна ръка, както и изменението на климата като ключови предизвикателства пред глобалната ябълкова индустрия. Interpoma 2022 видя повече международни посетители от всякога и изложителите изразиха изключителното си задоволство от тазгодишното изложение.
Болцано, 23 ноември 2022 г. – Успехът на Interpoma надмина всички очаквания: след четири дълги години, от 17 до 19 ноември изложбеният център Fiera Bolzano беше домакин на общо 490 изложители, 30 % от които от чужбина, и повече от 16 000 посетители от над 70 държави.
С общ брой от 800 присъстващи, международният конгрес Interpoma беше напълно разпродаден. Докато Ден 1 предложи вътрешна гледна точка към развитието в сектора на ябълките в САЩ, Ден 2 се фокусира върху презентации на водещи световни производители на роботи за прибиране на ябълки. Екскурзиите Interpoma Tours също бяха напълно резервирани и предоставиха на 500 международни посетители възможността да научат повече за модерните компании за продажба и производство на плодове в Южен Тирол. Всички присъстващи на търговски изложения и конгреси получиха безплатно копие от 2-рото издание на официалното списание Interpoma, което, както и предишното издание, отново беше отпечатано на 100% ябълкова хартия и предлагаше интересни прозрения за света на отглеждането на ябълки.
„Ако сте се притеснявали, че фактът, че не е имало Interpoma в продължение на цели четири години, може да е повлиял негативно на привлекателността на търговското изложение, можете да бъдете сигурни. Всъщност е точно обратното: видяхме повече международни посетители от всякога, въпреки че посетители от Азия не можаха да присъстват тази година поради ограничения, свързани с пандемията“, казва Томас Мър, директор на Fiera Bolzano. „Мощната и несравнима мрежа от ябълковата индустрия на Южен Тирол, обхващаща сектори като изследвания, консултации и маркетинг, продължава да бъде ключовият фактор за успеха на това търговско изложение и представлява глобална витрина за устойчив растеж и страст за непрекъснато подобряване на плодовете -разрастващ се бизнес.”