Каква е стратегията на Macfrut?
За да играете нарастваща роля в индустрията на търговските панаири, която в момента включва много големи международни събития, които изглеждат доста фрагментирани и безлични, от съществено значение е да се специализирате и да се откроявате в сравнение с други събития. Ето защо през годините Macfrut се фокусира върху това да се превърне в търговски панаир за целия сектор на плодовете и зеленчуците, обединявайки секторите преди и след прибиране на реколтата, единственият по рода си в света. Macfrut предоставя не само изложбено пространство, но и редица персонализирани услуги за изложителите (програма за купувачи, професионални обиколки и т.н.), което го прави изключително привлекателен за средни експортни компании, които идват при нас, за да търсят нови възможности и да научат повече за тенденции в бранша. Така че, за да отговори на нуждите на своята целева група, дейностите на Macfrut се въртят около три актива: бизнес, за да се даде възможност на компаниите да създадат нови бизнес контакти; знания и иновации, с тематични области, специални конференции и демонстрации на място; и работа в мрежа чрез широка мрежа от контакти на търговския панаир.
От няколко години се фокусирате върху задълбочени сесии по конкретни теми, така че какво е новото в това издание?
Предстоящото издание на Macfrut ще включва много тематични шоута като тези, посветени на сектора на разсадниците (Plant Nursery and Varietal Innovation Exhibition), пестенето на вода (Acqua Campus), подправките и лечебните билки (Spices & Herbs Global Expo) и биоразтворите ( Biosolutions International Event), което ще бъде три пъти по-голямо в сравнение с първото издание на това събитие, което се проведе преди четири години. Светлината на прожекторите ще бъде върху международно събитие, фокусирано върху боровинките (Международни дни на боровинките), символичният плод на 40-ото издание на Macfrut, координирано от професор Бруно Мезети, един от най-добрите световни експерти в тази област, и Томас Драхорад от NCX Драхорад. Изтъкнати международни учени и селекционери на боровинки ще присъстват, заедно с ключови глобални играчи като САЩ и Австралия. Всички изложби ще бъдат координирани от екип от експерти, отговарящи за тяхното съдържание, не само по време на търговския панаир, но и в навечерието му: всъщност нашите изложители ще получат шанса да участват в уебинарите, които провеждат по целия свят през цялата година.
Какви инициативи сте реализирали в световен мащаб, за да привлечете повече международни участници и как се развиват досега?
Тази година си поставихме някои много амбициозни цели, тъй като възнамеряваме да разширим международната привлекателност на Macfrut и трябва да кажа, че сме много доволни: досега 50% повече чуждестранни изложители от миналата година са потвърдили участието си и ще отчитат повече над 30% от общия брой. Успяхме да постигнем това, като реализирахме широка глобална промоционална кампания: всъщност направихме 20 лични презентации на четири континента. Само за да ви дам няколко примера, що се отнася до групите компании, които ще участват, по-специално от Африка, Гана ще присъства с 32 компании и Египет с 22. Вместо това Латинска Америка ще бъде в центъра на международното внимание тази година по време на Дни на Латинска Америка, с няколко завърнали се участници и ново участие: Мексико. Голямо допълнение ще бъде и завръщането на китайска делегация с 30 компании в голяма обособена зона.
Macfrut 2023 ще се проведе на 3,4 и 5 май в Римини, Експо център Италия.