Интервю с Ренцо Пирачини, президент на Macfrut

Каква е стратегията на Macfrut?

 

За да играете нарастваща роля в индустрията на търговските панаири, която в момента включва много големи международни събития, които изглеждат доста фрагментирани и безлични, от съществено значение е да се специализирате и да се откроявате в сравнение с други събития. Ето защо през годините Macfrut се фокусира върху това да се превърне в търговски панаир за целия сектор на плодовете и зеленчуците, обединявайки секторите преди и след прибиране на реколтата, единственият по рода си в света. Macfrut предоставя не само изложбено пространство, но и редица персонализирани услуги за изложителите (програма за купувачи, професионални обиколки и т.н.), което го прави изключително привлекателен за средни експортни компании, които идват при нас, за да търсят нови възможности и да научат повече за тенденции в бранша. Така че, за да отговори на нуждите на своята целева група, дейностите на Macfrut се въртят около три актива: бизнес, за да се даде възможност на компаниите да създадат нови бизнес контакти; знания и иновации, с тематични области, специални конференции и демонстрации на място; и работа в мрежа чрез широка мрежа от контакти на търговския панаир.

 

От няколко години се фокусирате върху задълбочени сесии по конкретни теми, така че какво е новото в това издание?

 

Предстоящото издание на Macfrut ще включва много тематични шоута като тези, посветени на сектора на разсадниците (Plant Nursery and Varietal Innovation Exhibition), пестенето на вода (Acqua Campus), подправките и лечебните билки (Spices & Herbs Global Expo) и биоразтворите ( Biosolutions International Event), което ще бъде три пъти по-голямо в сравнение с първото издание на това събитие, което се проведе преди четири години. Светлината на прожекторите ще бъде върху международно събитие, фокусирано върху боровинките (Международни дни на боровинките), символичният плод на 40-ото издание на Macfrut, координирано от професор Бруно Мезети, един от най-добрите световни експерти в тази област, и Томас Драхорад от NCX Драхорад. Изтъкнати международни учени и селекционери на боровинки ще присъстват, заедно с ключови глобални играчи като САЩ и Австралия. Всички изложби ще бъдат координирани от екип от експерти, отговарящи за тяхното съдържание, не само по време на търговския панаир, но и в навечерието му: всъщност нашите изложители ще получат шанса да участват в уебинарите, които провеждат по целия свят през цялата година.

 

Какви инициативи сте реализирали в световен мащаб, за да привлечете повече международни участници и как се развиват досега?

 

Тази година си поставихме някои много амбициозни цели, тъй като възнамеряваме да разширим международната привлекателност на Macfrut и трябва да кажа, че сме много доволни: досега 50% повече чуждестранни изложители от миналата година са потвърдили участието си и ще отчитат повече над 30% от общия брой. Успяхме да постигнем това, като реализирахме широка глобална промоционална кампания: всъщност направихме 20 лични презентации на четири континента. Само за да ви дам няколко примера, що се отнася до групите компании, които ще участват, по-специално от Африка, Гана ще присъства с 32 компании и Египет с 22. Вместо това Латинска Америка ще бъде в центъра на международното внимание тази година по време на Дни на Латинска Америка, с няколко завърнали се участници и ново участие: Мексико. Голямо допълнение ще бъде и завръщането на китайска делегация с 30 компании в голяма обособена зона.

 

Macfrut 2023 ще се проведе на 3,4 и 5 май в Римини, Експо център Италия.

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

БАТА АГРО 2024:   216 фирми на 36 000 кв.м

БАТА АГРО 2024: 216 фирми на 36 000 кв.м

Вторник, 14 Май 2024

На 13 май на Летище Стара Загора беше открито Шестнадесетото издание на Специализираното изложение...

Компании, Събития, Анализи

EIMA 2024, движеща сила за италианско-сръбското сътрудничество

EIMA 2024, движеща сила за италианско-сръбското сътрудничество

Вторник, 21 Май 2024

46-ото издание на изложението в Болоня беше представено тази сутрин в Нови Сад (Сърбия)...

Реколта, Пазари, Цени

Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %

Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %

Неделя, 12 Май 2024

„Площите с ягодови насаждения в община Кричим са се увеличили с близо 20 %...

Иновации, Обучение, Агросвят

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

Сряда, 10 Април 2024

Arrigoni предлага разнообразна гама от иновативни продукти за смекчаване на ниските температури, способни да...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.