Panda Labs открива новатори в сферите на храните и отпадъците

Седемте най-добри отбора от цялата страна ще премерят сили на финала на мастъркласовете, организирани от WWF

Тази седмица в София Тех Парк се провеждат финалните етапи от мастъркласовете „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“, които са част от младежката иновационна програма на WWF България – Panda Labs. Участниците са будни ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с афинитет към иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда.

Най-добрите отбори стигнаха до тук, след като бяха избрани да се включат в един от двата тематични семестъра – „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“ – в конкуренцията на стотици кандидатури. Всеки от семестрите завърши с тридневен хакатон, в който, водени от специалисти от бизнес средите, науката и НПО сектора, отборите работиха неуморно, за да представят своите иновативни решения за справяне с наболели екологични и социални проблеми.

Най-добрите отбори получиха шанса да преминат към следващото ниво – мастърклас. Тук опитно жури ще определи кои отбори имат най-перспективен бизнес план, за да превърнат идеята в успешен продукт или услуга. Най-добрият отбор от всеки тематичен семестър ще получи сумата от 10 000 лв., за да създаде стартъп и реален прототип на своята идея.

Кои отбори се борят за наградата?

В „Бъдещето на отпадъците“ това са:

  1. Отбор КафЕко с план за създаване на еко капсули за отопление от кафе и друг остатъчен материал;
  2. Отбор EcoFemly с идея за мобилнo приложениe, което да дава информация дали харесания от нас продукт може да бъде рециклиран и да стимулира потребителите да рециклират повече;
  3. Отбор WastEd Pandas – разработва мобилно приложение, което да повиши осведомеността на потребителите за разделното изхвърляне на отпадъци.

В „Бъдещето на храната“ са:

  1. Отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители;
  2. Отбор МKD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;
  3. Отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупени продукти от магазини и ресторанти;
  4. Отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане.

Преди обаче да бъде определен отборът победител във всяка от двете тематични сфери, участниците минават през наситена програма от лекции по финанси, маркетинг, технологии за привличане на инвеститори и други, а също и посещават различни лаборатории и бизнес централи. Този уикенд участниците ще представят своите завършени идеи с бизнес планове пред жури, след което ще бъде излъчен и финалният победител.

Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на  Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България  – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

В края на април стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Поуки от доклада на Европейската комисия относно върховенството на закона за 2020 г.

Поуки от доклада на Европейската комисия относно върховенството на закона за 2020 г.

Friday, 25 June 2021

  Подкопаването на ценностите на ЕС застрашава целия Европейски съюз Подходът на Комисията се приветства, но...

Компании, Събития, Анализи

Дискусия” Фондът за справедлив преход и българските въглищни региони”

Дискусия” Фондът за справедлив преход и българските въглищни региони”

Friday, 25 June 2021

Днес от 13.00 ч. бюрото за връзка на Европейския парламент в България съвместно с...

Реколта, Пазари, Цени

Министър Бозуков обсъди с посланика на Кралство Саудитска Арабия потенциала на аграрния стокообмен между двете държави

Министър Бозуков обсъди с посланика на Кралство Саудитска Арабия потенциала на аграрния стокообмен между двете държави

Wednesday, 23 June 2021

Страната ни има възможности и потенциал за повишаване на аграрния стокообмен с Кралство Саудитска...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Продължава изплащането на субсидиите за хуманно отношение към животните

Продължава изплащането на субсидиите за хуманно отношение към животните

Thursday, 24 June 2021

ДФ „Земеделие“ преведе още над 2 млн. лв. (2 045 032,56 лева) на 205...

Иновации, Обучение, Агросвят

Мария Габриел стартира общоевропейска онлайн платформа за образование за климата

Мария Габриел стартира общоевропейска онлайн платформа за образование за климата

Tuesday, 22 June 2021

Българският еврокомисар Мария Габриел организира в Брюксел първата конференция на Коалицията за образование за...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.