НОКА: Цената на овчето мляко се срина

От началото на новата изкупна кампания за овчето мляко цената му се срина от 1,25-1,30 на 1,00-1,10 лв. На места цената е дори под себестойност. Най-голям е сривът на цените в Северозападна и Североизточна България, съобщиха на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация

Основният внос на овче мляко в България идва от Румъния. Импортират една-две големи наши мандри, защото съседите го доставят у нас на по-ниска цена. Делът му на нашия пазар обаче не е повече от 20 на сто.

Козето мляко в момента се изкупува за 50-55 ст. за литър, през миналата година цената му бе с около 10 ст. по-висока. Наистина то и продуктите от него не са търсени в България, но към тях има голям интерес в чужбина. Въпреки това цената му е ниска, дори и при липсата на конкуренция от внос, каквато има при овчето. Подобно намаление е необяснимо, защото в магазините крайният продукт не е поевтинял, а напротив. В случая потърпевши са производителите на мляко и крайните потребители. По-скъпите млечни продукти в магазините водят до намаляване на потреблението.

Метална кутия с килограм овче сирене в магазините в страната не пада под 18 лв.. За производството на кило сирене трябват 4 литра мляко, обясни Симеон Караколев.

Той смята, че един от другите големите проблеми на сектора е липсата на държавна реклама на традиционните български млечни продукти и припомни, че гърците харчат за популяризиране на фетата си всяка година по 10 млн. евро.

Караколев смята, че разрешението да се ползват хидрогенизирани растителни мазнини нанася щети не само на вътрешното търсене, но и на продажбите в други страни. По думите му износ, реализиран от отделни фирми на млечни продукти със съдържание на такива добавки, е довел до компрометиране на експорта на качественото наше сирене и кашкавал в Европа и страни от арабския свят. В резултат  губим традиционни пазари,които сме имали от десетилетия.

 В Йордания допреди 8-10 години са купували немалки количества българско сирене и кашкавал. След като хванали една партида с палма, се отказали и започнали да купуват основно от Унгария и Кипър. Преди 2-3 години имаше върнати партиди от Германия. Най-лошото е, че така спрямо всички наши производители и износители чуждите търговци започват да изпитват недоверие“, поясни браншовикът.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Транспортната комисия в Европейския парламент одобри постигнатото временно споразумение по пакет „Мобилност“

Транспортната комисия в Европейския парламент одобри постигнатото временно споразумение по пакет „Мобилност“

Вторник, 21 Януари 2020

 Транспортната комисия в Европейския парламент одобри постигнатото временно споразумение по пакет „Мобилност“ между европейските...

Компании, Събития, Анализи

Министър Танева ще присъства на представянето на Социално-икономическия SWOT анализ на развитието на селските райони

Министър Танева ще присъства на представянето на Социално-икономическия SWOT анализ на развитието на селските райони

Вторник, 21 Януари 2020

Министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева ще присъства на представянето на Социално-икономическия...

Реколта, Пазари, Цени

Фил Хоган: ЕС и Китай постигат напредък в преговорите

Фил Хоган: ЕС и Китай постигат напредък в преговорите

Вторник, 21 Януари 2020

Китай трябва да отвори своя пазар за чуждестранни компании, заяви еврокомисарят по търговията Фил...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

До 29 февруари тютюнопроизводителите ще получат малко над76 млн.лв. преходна национална помощ за кампания 2019 г.

До 29 февруари тютюнопроизводителите ще получат малко над76 млн.лв. преходна национална помощ за кампания 2019 г.

Вторник, 21 Януари 2020

За първи път тютюнопроизводителите ще получат средствата по преходната национална помощ за кампания 2019...

Иновации, Обучение, Агросвят

Комисията по вътрешен пазар  ще гласува резолюция, посветена на  изкуствения  интелект

Комисията по вътрешен пазар ще гласува резолюция, посветена на изкуствения интелект

Понеделник, 20 Януари 2020

Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите ще гласува резолюция, посветена на няколко...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.