Проект на Наредба предвижда промени в изискванията и контрола на дървесината за битово отопление

Проект на Наредба предвижда промени в изискванията и контрола върху дървесината, която се използва за битово отопление.

 Основната цел е да се ограничат концентрациите на замърсителите на атмосферния въздух. Измененията предвиждат комплекс от изисквания, като най-важно от тях е използване на суха дървесина. Тя не трябва да е механично третирана с лепливи вещества, като бои, лакове, смоли и лепила, както и да не е претърпяла друга химическа обработка или да е свързана с  примеси, представляващи текстил, пластмаси, гуми или други вещества. Текстовете на проекта са съобразени с европейските директиви за по-чист въздух в Европа.

Проектът на нормативния акт е изготвен от междуведомствена група съвместно c Министерство на земеделието, храните и горите, Изпълнителна агенция по горите, Министерство на околната среда и водите, Националното сдружение на общините в Република България, Асоциация „Общински гори“, браншови и неправителствени организации.

Усилията на работната група са съобразени със специалния доклад на Европейската сметна палата и статистиката на Световната здравна организация, според които страната ни е на първо място по замърсяване на въздуха, а основните източници за това са  битовото отопление и автомобилният транспорт.

Износът на бира бележи 44% ръст

5.5 милиона хектолитра бира са продадени в страната през миналата година, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева, съобщиха от Съюза на пивоварите в България.

 През 2018 г. производството на бира у нас е 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения, произведени в България. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра е с 44% ръст.

Въпреки тези добри новини, пивоварите стават все по-предпазливи в прогнозите за бирения пазар през тази година. Засега дъждовното лято и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5 % спад в продажбите на бира. Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, коментираха от СПБ.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Продажбите на бира на „студения пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.

Финансовите отчети на членовете на СПБ за 2018 г. показват, че внесените от тях към фиска акцизи и ДДС са почти 130 милиона лева. Капиталовите инвестиции на пивоварните компании през миналата година са 46 млн. лева, а за първите 6 месеца на тази година вложенията в дълготрайни материални активи вече надхвърлят 21 милиона лева.

Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения.” коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

В страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери. Десетките нови разфасовки и лимитирани серии опаковки са подходящи както за ценителите на напитката, така и за колекционерите. Според редицата български и международни изследвания за нагласите към бирената категория, традиционно високата оценка за нея най-много се влияе именно от вкуса и разнообразието на пивото, неговите специфики като натурален продукт и възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация.

Последните данни на СПБ сочат, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

В контекста на модерната бирена култура Съюзът на пивоварите в България посреща все по-високите изисквания и очаквания на потребителите с образователната кампания Национална бирена академия. С медийни пътуващи семинари в пивоварните, експертни събития, научни факти и резултати, кампанията представя съвременния „път на пивото” – от суровините, през сложните технологични процеси – до крайния продукт в чашата на консуматора.

Тази година Академията получи 3 награди от ПР общността - Българската асоциация на ПР агенциите, Българското дружество за връзки с обществеността и b2b Media. Призовете за Националната бирена академия са още едно потвърждение за постиженията на бирения бранш в страната. Те имат висока добавена стойност за Съюза на пивоварите, тъй като в конкурсите участват проекти от най-бързо развиващите се сектори с иновативни комуникационни платформи.

 

България ще изнася слънчогледово олио и вина за Мексико

Валентин Модев, извънреден и пълномощен посланик на България в Мексико, посети Българската търговско-промишлена палата и проведе среща с председателя Цветан Симеонов. Основна тема на разговора бе състоянието на търговско-икономическите отношения между двете страни.

По време на разговора бе отбелязано незадоволителното ниво на развитие на двустранната търговия. Симеонов обсъди с госта необходимостта от полагане на усилия от двете страни както на ниво търговско-промишлени палати, така и на правителствата за реализиране на пълния потенциал в двустранните икономически отношения.

  До момента две български компании са инвестирали в Мексико. Има възможности за по-активни търговско-икономически взаимоотношения в областта на селското стопанство – износ на слънчогледово олио, вина, внос на тропически плодове, производство на хладилна техника, туризъм и др.

  Съществуват големи възможности за българските компании в страните от Централна Америка и по-специално Коста Рика, Панама, Гватемала. Освен за тях, българското посолство в Мексико отговаря и за Никарагуа, Хондурас и Белиз.

Между ЕС и Мексико има сключено Споразумение за свободна търговия, което е в сила от 2001 г. В момента се водят консултации за актуализирането му.

 БТПП договори с госта си предприемане на действия за размяна на бизнес делегации от двете търговско-промишлени палати, организиране на бизнес конференция с двустранни бизнес срещи, както и наблягане на обмена на икономическа информация в двете посоки.

 

 

Marketplace Austria Food 2019 ще се проведе във Виена

Marketplace Austria Food 2019  ще се проведе на 01 октомври 2019г. под формата на двустранни бизнес срещи с представители на австрийски фирми.

Събитието е отворено за дистрибутори и представители на фирми от сектор храни и напитки, имащи интерес за внос на австрийските продукти. То е чудесен шанс  за добавяне на нови изделия към  продуктовата листа на всяка фирма.

  Участниците имат възможност да обменят идеи с производители и доставчици,  с ръководители и представители на водещи фирми в сектора. Пространството е ограничено, поради което се изисква предварителна регистрация възможно най-скоро!

 На дистрибуторите и представители на фирми от сектор храни и напитки, имащи интерес за внос на австрийски продукти ще бъде осигурено безплатно настаняване-две нощувки в хотел ж центъра на Виена с включена закуска и вечеря

Enterprise Europe Network към БТПП може да Ви окаже пълно съдействие относно посещението на събитието.

Мария Габриел: Предложихме нови правила за сваляне на терористично съдържание от мрежата

С промени в законодателството се предвижда до 60 минути онлайн платформите да премахват съдържание, идентифицирано като терористично.Това съобщи  българският еврокомисар Мария Габриел.

За съжаление, заплахата от тероризъм, свързан с радикализация, не признава нито граници, нито сезони. Борбата с тази заплаха, особено когато има трансгранично измерение, остава най-високо в дневния ред на ЕС, включително и през лятото.

В контекст на цифровизацията предложихме нови правила за сваляне на терористично съдържание от мрежата веднага, щом то се появи. Най-важното правило е в рамките на 1 час такова съдържание да бъде отстранено. Очаквам законодателството да бъде прието през следващите седмици, след което онлайн платфомите ще трябва да премахват в рамките на 60 минути съдържанието, идентифицирано като терористично от компетентните национални власти, обяснява Мария Габриел.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Британското правителство е изпратило писмо до ЕК, в което  информира, че няма да номинира британски комисар

Британското правителство е изпратило писмо до ЕК, в което информира, че няма да номинира британски комисар

Четвъртък, 14 Ноември 2019

Британското правителство е изпратило писмо до новоизбраната председателка на Европейската комисия Урсула фон дер...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

20 деца посетиха животновъдното стопанство на ЗППК “Напредък-Батак” , с. Батак

20 деца посетиха животновъдното стопанство на ЗППК “Напредък-Батак” , с. Батак

Понеделник, 11 Ноември 2019

 20 деца от XI и XII клас на Професионална гимназия по аграрни технологии „Цанко...

Компании, Събития, Анализи

Премиерът Бойко Борисов ще участва в Четвъртата среща на върха в Солун

Премиерът Бойко Борисов ще участва в Четвъртата среща на върха в Солун

Четвъртък, 14 Ноември 2019

Министър-председателят Бойко Борисов ще бъде в Гърция за участие в Четвъртата среща на върха...

Реколта, Пазари, Цени

Китай е най-големият вносител на млечни продукти и суровини

Петък, 15 Ноември 2019

В Холандия се засилват протестите и демонстрациите от страна на говедовъди,насочени срещу обвиненията,че имат...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

ОБЩИНИТЕ УЧАСТВАТ АКТИВНО  В ПОДГОТВКАТА НА НОВИЯ ПРОГРАМЕН ПЕРИОД

ОБЩИНИТЕ УЧАСТВАТ АКТИВНО В ПОДГОТВКАТА НА НОВИЯ ПРОГРАМЕН ПЕРИОД

Сряда, 13 Ноември 2019

Експерти от общини и НСОРБ, които  представляват интересите на местните власти в работата на...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.