Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия – Free From Specialty Food & Wine 2025, което тази седмица превърна MARX HALLE във Виена в арена на иновации, вкусове и глобални търговски възможности.
С колективен щанд, организиран от Асоциация „Традиционни български консерви“ българското участие се открои с модерна визия, натурални съставки и продукти, които отговарят изцяло на новите потребителски предпочитания – без добавена захар, без глутен, без изкуствени съставки, но богати на витамини, минерали и вдъхновени от природата.
„Днес „free‑from“ вече не е мода, а стандарт. Наблюдаваме силна ориентация към устойчивост и здравословен избор за всички категории храни”, каза Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциацията. По думите и продуктите „без“ доминират пазара и това изложение ясно демонстрира, че „free‑from“ храните (без глутен, лактоза, добавени захари, соя, оцветители, ароматизатори и др.) вече преминават от нишови продукти към масова тенденция, привличайки вниманието на големи вериги и потребители. Гордея се с представянето на българските компании, които показаха, че могат да бъдат не просто в крак с тенденциите, а да ги задават със свои продукти, които съчетават автентичност и съвременни функционални ползи“, допълни Антоанета Божинова.
Вкусът на бъдещето – вдъхновен от българската земя
В конкуренция с над 280 изложители от 60 държави, четири иновативни български компании ясно заявиха присъствието си в категориите с най-бърз растеж: растителни продукти, функционални храни, веган и био алтернативи. Родните фирми предизвикаха засилен интерес от международните посетители – професионалисти, дистрибутори и ритейлъри, като представиха автентични продукти с висока хранителна стойност и натурални съставки без изкуствени добавки - точно това, което търсят потребителите днес:
• „Джем и Джем“ – конфитюри и плодови продукти без добавена захар, 100% натурални и био сертифицирани – за ценителите на автентичния вкус.
• „Цима 99“ – премиера на бранда tru balance – функционални храни с колаген и протеин, както и серия „zero“, без добавена захар, за активни хора със здравословен стил.
• „Пелтина“ – новата линия MUSLEO – готови закуски за спортуващи и динамични потребители, базирани на естествени съставки и богати на фибри, витамини и енергия.
• „Булгарплод – Кюстендил“ – 100% натурални продукти: студено пресован ябълков сок, сушени плодове и органичен ябълков оцет, перфектно съчетаващи традиция и устойчивост.
Изложение от

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

България приветства предложенията на ЕС за облекчаване работата на фермерите

България приветства предложенията на ЕС за облекчаване работата на фермерите

Вторник, 24 Юни 2025

България оценява положително предложенията в проекта на Регламент на ЕС за облекчаване на работата...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Селскостопанска техника: Италианското производство е намаляло през 2024 г.

Селскостопанска техника: Италианското производство е намаляло през 2024 г.

Събота, 28 Юни 2025

Спадът в износа и негативната тенденция на вътрешния пазар се отразяват в националното производство,...

Реколта, Пазари, Цени

Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

Понеделник, 23 Юни 2025

България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия...

Иновации, Обучение, Агросвят

Университетът в Болоня и FederUnacoma работят заедно за агроиндустриални иновации

Събота, 28 Юни 2025

Рамковото споразумение, официално представено в Болоня по време на годишното общо събрание на Федерацията,...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.