Българските фирми са сред водещите компании в устойчивото и здравословно хранене на Free From Specialty Food & Wine 2025

България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия – Free From Specialty Food & Wine 2025, което тази седмица превърна MARX HALLE във Виена в арена на иновации, вкусове и глобални търговски възможности.
С колективен щанд, организиран от Асоциация „Традиционни български консерви“ българското участие се открои с модерна визия, натурални съставки и продукти, които отговарят изцяло на новите потребителски предпочитания – без добавена захар, без глутен, без изкуствени съставки, но богати на витамини, минерали и вдъхновени от природата.
„Днес „free‑from“ вече не е мода, а стандарт. Наблюдаваме силна ориентация към устойчивост и здравословен избор за всички категории храни”, каза Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциацията. По думите и продуктите „без“ доминират пазара и това изложение ясно демонстрира, че „free‑from“ храните (без глутен, лактоза, добавени захари, соя, оцветители, ароматизатори и др.) вече преминават от нишови продукти към масова тенденция, привличайки вниманието на големи вериги и потребители. Гордея се с представянето на българските компании, които показаха, че могат да бъдат не просто в крак с тенденциите, а да ги задават със свои продукти, които съчетават автентичност и съвременни функционални ползи“, допълни Антоанета Божинова.
Вкусът на бъдещето – вдъхновен от българската земя
В конкуренция с над 280 изложители от 60 държави, четири иновативни български компании ясно заявиха присъствието си в категориите с най-бърз растеж: растителни продукти, функционални храни, веган и био алтернативи. Родните фирми предизвикаха засилен интерес от международните посетители – професионалисти, дистрибутори и ритейлъри, като представиха автентични продукти с висока хранителна стойност и натурални съставки без изкуствени добавки - точно това, което търсят потребителите днес:
• „Джем и Джем“ – конфитюри и плодови продукти без добавена захар, 100% натурални и био сертифицирани – за ценителите на автентичния вкус.
• „Цима 99“ – премиера на бранда tru balance – функционални храни с колаген и протеин, както и серия „zero“, без добавена захар, за активни хора със здравословен стил.
• „Пелтина“ – новата линия MUSLEO – готови закуски за спортуващи и динамични потребители, базирани на естествени съставки и богати на фибри, витамини и енергия.
• „Булгарплод – Кюстендил“ – 100% натурални продукти: студено пресован ябълков сок, сушени плодове и органичен ябълков оцет, перфектно съчетаващи традиция и устойчивост.
Изложение от

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

България получава 438,6 милиона евро по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост

България получава 438,6 милиона евро по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост

Сряда, 12 Ноември 2025

Европейската комисия изплати 438,6 милиона евро на България по линия на второто плащане в рамките...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Интервенцията, свързана с устойчивото управление на почвите ще бъде приложена за първи път в рамките на Кампания 2026

Интервенцията, свързана с устойчивото управление на почвите ще бъде приложена за първи път в рамките на Кампания 2026

Вторник, 04 Ноември 2025

Интервенцията „Насърчаване на практики за консервационни обработки за устойчиво управление на почвите“, включена в...

Реколта, Пазари, Цени

Българският износ на селскостопански стоки за Италия е нараснал с над 21%

Българският износ на селскостопански стоки за Италия е нараснал с над 21%

Понеделник, 10 Ноември 2025

Министърът на земеделието и храните д-р Георги Тахов проведе среща с извънредния и пълномощен...

Иновации, Обучение, Агросвят

Weidemann представя приложение за подробна информация за машините и сервиза им

Weidemann представя приложение за подробна информация за машините и сервиза им

Вторник, 12 Август 2025

Weidemann GmbH разширява предлагането си на дигитални услуги с новото приложение Weidemann – лесно...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.