Представяме българска оранжерийна продукция на най-голямото изложение за храни и напитки в света - SIAL 2022 в Париж

Български оранжерийни производители започнаха участието си в най-голямото изложение за храни и напитки в света - SIAL 2022 в Париж. На колективен щанд продукцията си представят „ДЕИВ-2007“ ЕООД, „АМИТИЦА” ООД, „ОРАНЖЕРИИ ГИМЕЛ“ АД, „ЕКОФРУТ К и К“  EООД, „НАВОНА“ ООД. Българското участие се организира от Асоциацията на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на земеделието и ДФ "Земеделие".

 

„Международното изложение за хранително-вкусова промишленост SIAL Paris е институция на световния пазар за храните. Трудно е да опиша колко се радваме най-накрая да приветстваме посетителите на нашия щанд на изложението в Зала 8, Щанд G3“, каза председателят на БАПОП Йордан Кръстанов. „Показваме свежите продукти от родните оранжерийни производители - български домати, краставици, пипер - всичко за най-доброто качество на трапезата. Следващите 5 дни ще преминат под знака на обмена на информация и контакти, иновациите и вдъхновението при храните. Присъствието на нашите клиенти, партньори и на фирмите - членове на асоциацията  прави това събитие още по-специално“, подчерта Йордан Кръстанов.

 

В SIAL 2022 тази година участват повече от 7000 изложители с близо 400 000 продукта. Лектори от цял свят ще представят „Food 360“ на конференции и кръгли маси по време на форума. Съпътстващите събития и платформи SIAL Innovation, SIAL Future Lab, SIAL Talks, SIAL La Cuisine и SIAL Start-up ще дадат експертния поглед към днешните и утрешните предизвикателства пред индустрията и храненето. Кулинарни демонстрации и ресторант SIAL с менюта, изготвени от световноизвестни готвачи, представяне на нови и иновативни продукти, както и цялостен поглед към храненето през следващото десетилетие - от земята до масата – с фокус към земеделие 2030, търговия на дребно 2030 и хранене 2030, са само част от събитията по време на изложението. Многообразието е толкова голямо, че организаторите са се принудили да предложат безплатни тематични обиколки с екскурзовод, свързани с иновациите при хранителните продукти, потребителските стоки, иновативните опаковки, трендовете в начина на хранене и приготвянето на храната.

 

Вижте как се променя индустрията на храненето и потребителските предпочитания

 

SIAL открива големи промени в нагласите на потребителите в света към храната след пандемията. Това ще промени философията на производство и предлагане на храни. Последното проучване Kantar Insights Food 360 Study 2022, проведено в партньорство със SIAL Paris показва, че освен за планетата, потребителите се грижат и за собственото си здраве, когато решават каква храна да ядат. 67% от хората през последните две години са променили диетата си, за да я направят по-здравословна. 36% казват, че са го направили, за да вземат предвид въздействието им върху околната среда. „Грижата за въглеродния отпечатък се разпространява в региони, които преди не са били склонни да променят поведението си, като Азия и Близкия изток, където все повече хора започват да проявяват интерес към здравословни, екологични или местни продукти,“ се посочва в доклада.

Пандемията също е повлияла поведението на потребители по отношение на храната. Кетърингът извън дома не се е върнал към ситуацията отпреди пандемията (2019 г.). Загрижеността за здравето при храненето навън все още е значителна сред европейските потребители, като 32% казват, че биха искали да изчакат, преди да излязат на ресторант (спад от 43% спрямо данните от предишното проучване), а 40% (от 34% преди) казват, че са изложени на риск от заразяване с Covid- 19 в ресторанти. Друга ключова тенденция е увеличаването на дигиталното поръчване на храна, като 22% от хората на възраст от 18 до 34 години, 18% от потребителите на възраст от 35 до 54 години и 7% от тези на възраст 55 и повече години планират да поръчат повече ястия онлайн.

Пандемията обаче не е успяла да промени основните тенденции, които бяха очевидни преди появата на Covid-19. Първата е свързана със здравето и стремежа на потребителите да избират по-естествени продукти и съставки. Втората е свързано с етиката - хората се интересуват повече от въглеродния отпечатък, откъде идва храната им и как е била обработена и транспортирана. Друга тенденция е желанието им да се наслаждават на храната си и да правят нови открития, а иновациите в дигиталните услуги във връзка с храните са четвъртата тенденция, която създава нови възможности за продукти и за предоставяне на информация и съвети на потребителите.

SIAL 2022 ще продължи до 19 октомври. Българските производители Ви очакват в Зала 8, Щанд G3.

Таванът от 100 000 посетители е пробит Организаторите на SOMMET DE L’ELEVAGE бяха широко усмихнати в края на шоуто.

 Целта е надмината, каза  Фабрис

Бъртън, генералният мениджър на шоуто.105 000 посетители, включително 5000 международни посетители се насладиха на световното агрошоуто.

Трябва да оценим отличните животни, съдейки на тазгодишната изложба, включително породата Шароле с нейните национални шампионати, която беше от най-високо качество, плюс рекорден брой технически конференции, особено беше доволен Жак Шазале

Президент на SOMMET.

 

За 1521-те изложители на изложението това 31-то издание беше особено полезно с големите договори, които  бяха подписани в рамките на четирите дни и атмосферата беше особено оптимистична и приятелска.

Вечерта, спонсорирана от региона Оверн-Рона-Алпи, която привлече 1500 души, позволявайки

изложители, фермерски организации и политици да се срещнат и поговорят на чаша вино.

Организаторите бяха особено доволни да приветстват не само Марк Фено, френския министър на

Земеделие и хранителна сигурност в деня на откриването, вторник, 4 октомври, но също така и редица представители

от френския парламент.

 

SOMMET DE L’ELEVAGE, 2022 г. бележи завръщането на международни посетители с брой , сравним с този от2019 г., последният път

шоуто успя да приеме всички чуждестранни делегации преди пандемията от COVID. За Беноа Делой,Международен мениджър на Sommet:Това издание беше отново среща със стари приятели. Имаше

истински ентусиазъм от чуждестранни посетители, доволни да се върнат в Международния салон. Преброихме над 5000

чуждестранни посетители от над 80 страни.

Синджента представи иновации на Fruit Attraction 2022 в Мадрид

Световният лидер в агробизнеса Синджента взе участие в изложението Fruit Attraction, което се проведе в Мадрид (Испания) от 4 до 6 октомври 2022. Компанията представи усилията си към това да предоставя стойност с всяко действие и да дава качествени решения. Тя показа най-новите си иновации в агротехниката за зеленчукови семена и защита на културите. “Иновациите ни отговарят на текущите изисквания за оптимизация на качеството и гарантират сигурността на храната, като същевременно подобряват нейния вкус и увеличават добивите. Това ще помогне за намаляване на отпадъците вбъдеще,” каза Дейвид Бодас, мениджър „Верига на стойността за зеленчуковите семена” на компанията за Югозападна Европа.

Ето и някои от иновациите, които компанията представи по време на изложението. iStem карфиол, отличен с бронзовата награда за иновация на Fruit Logística 2022 г. Той се откроява сред останалите представени новости, не само заради добрия му вкус, но поради малкото отпадъци, които производството му генерира. Интересното в тази иновация е, че всичко от карфиола е ядливо. Стъблата му, например, са нежни и хрупкави, с по-сладък вкус. Друг голям плюс на иновацията е, че се приготвя бързо и лесно и може да се консумира както сурово, така и сготвено. Карфиолът е вкусен, независимо дали е изпечен, сварен, задушен или пържен. Това е здравословен вариант поради високото съдържание на фибри и витамин С, които са жизненоважни за поддържането на добро хранене.

Друга иновация беше показана при пипера. Чрез разработване на нови сортове компанията цели да намали загубите и да максимизира производството. Представените сортове бяха Saitama и Hokkaido, които са устойчиви на основните заболявания, засягащи тази култура.

Компанията запозна посетителите и с нови сортове чери домати като Onuba, домат с изключителен вкус. Отличава се с високо съдържание на захари и био киселини, съчетани с хрупкава текстура и запазващи усещането за сочност. Специалистите характеризират новия Onuba като вкусова експлозия. Синджента представи и подобренията си по вида „Бейби - плъм“. Новоразработените видове Cyriele и Eyfele са с резистентност към вируса на жълто листно завиване на листата (TYLCV) и се присъединяват към семейството на Bamboo, Angelle, Seychelle и Bamano.

Показа се още напредъкът на синджента в качеството, вкуса и твърдостта на дините. Добрите резултати са били затвърдени и след събирането на реколтата. Поради тази причина компанията официално представи новата си диня - сорт Jamaica, която се отличава с интензивен червен цвят на вътрешността в ярък контраст с черния цвят на кората.

Във връзка с решенията за растителна защита, тази година световният гигант представи своя каталог “Биологична защита и биостимулатори” по време на Fruit Attraction 2022. В него могат да се открият иновации като Persicop. Това е продукт с биологичен произход и основната му функция е да фиксира атмосферен азот дори в присъствието на кислород. Използването му води до подобряване на растежа, добива и качество на реколтата, дори при стресови условия.

“Ние предлагаме устойчиви решения, които позволяват по-ефективното използване на все по-оскъдните ресурси, намаляват вложенията в производството и помагат значително с редуцирането на хранителните отпадъци в цялата хранителна верига“, допълни Джереми Чабанис, Директор „Верига на стойността за зеленчуковите семена“ на Синджента в Европа, Африка и Близкия Изток.

 

ЗА СИНДЖЕНТА В БЪЛГАРИЯ

В сегашната си форма Синджента е сравнително нова компания, но историята ѝ датира от почти 250 години. Като приемник на Циба Гайги, Циба, ICI, Зенека и Новартис, Синджента, със своето трайно присъствие, дава значим принос в развитието на земеделието в България от втората половина на XX век до днес. През 2008 г. компанията основава своя собствено представителство в България – Синджента България ЕООД. Днес Синджента е неразделна част от формулата за успешно и устойчиво земеделие в България с постоянно развиващо се портфолио и набор от иновативни продукти.

Екипът на Синджента в България и по света постоянно е в помощ на производителите както с качествени продукти, така и с експертни съвети и техническа помощ. За повече информация и връзка със Синджента България: https://www.syngenta.bg/vegetable/ekip-zelenchukovi-semena

 

 

Кои фирми и месни продукти взеха златните медали на МЕСОМАНИЯ 2022

Раздадоха златните медали на най-голямото специализирано изложение за месо и месни продукти МЕСОМАНИЯ 2022. Девет компании грабнаха отличията „Златен медал с диплом“ за качествени и оригинални пазарни продукти и добавки.

                                                                                             

Това са „ЕКО МЕС“ ЕООД за техния Луканков колбас "Родопа Пазарджик", Телешки суджук и Деликатесен шпек. 

 

„Недко Недков – Овчарово“ ЕООД беше отличен за Луканковия си деликатес "Добротица", Бабек "Добротица" и Луканков салам "Добротица".

 

„Орехите старец сурово-сушен“ на „Белла България“ АД и Бабек "Добруджа“ на „Актуал“ ООД също спечелиха призове от престижния конкурс на изложението.

 

„Пикант Трейд“ ООД си тръгва с шест отличени продукта от серията „Хапка – полуфабрикати“. Признание от журито получиха Кюфтенца с барбекю сос охладени, Пилешки рулца с топено сирене – замразени, Извара със сладко от боровинки  - замразени, и още три замразени продукта - Спаначени рулца със сирене и киноа, Пилешка супа и Супа топчета - замразена.

 

С най-много отличия от МЕСОМАНИЯ 2022 е „Бобал Бояджиев ООД. От серията Сухи смеси (микс) за производство на веган продукти наградени са Веган грил наденичка "Мергез", Веган грил наденичка "Чиполата", Веган бургер и Веган франкфургер. Сред смесите от добавки и подправки за сурово-сушени колбаси златните медали са за Сурово-сушен колбас "Фует", Телешки суджук и Италиански сурово-сушен колбас. От сухите смеси за панирани продукти като най-добри бяха обявени Хрупкава панировка за пилешко филе, Панировка с тиквени семки за сирене и Панировка с пуканки за пилешко филе.

 

От производителите на зехтин беше отличен „Бутик за зехтин“ ООД за своя Нефилтриран зехтин Evoo Voliotis Family Green 750 ml и био зехтините - Зехтин EVOO Pj Kabos Family Reserve Medium 500 ml и Зехтин  EVOO Pj Kabos Family Reserve Robust 500 ml.

 

Месарница „Абърдийн“ ООД получи златен медал за серията си месни продукти от говеждо месо Блек Ангъс "Ангус" – Луканка, Салам шпеков, Създърма и Пастет от говеждо месо Блек Ангъс "Ангус".

 

Замразените пилешки полуфабрикати на Вланел ООД също грабнаха престижните отличия на МЕСОМАНИЯ 2022 със Сусамени бонфиленца, Бонфиленца по южняшки и Бонфиленца в корнфлейкс.

Назначени са двама нови изпълнителни директори на DLG

Д-р Лотар Хьовелман назначен за главен изпълнителен директор (CEO) на DLG и Freya von Czettritz за главен изпълнителен директор на DLG Holding GmbH

 

(DLG). На заседанието на главния комитет на DLG тази седмица, назначенията на д-р Лотар Хьовелман за главен изпълнителен директор на DLG e.V. (Германско селскостопанско дружество) и Фрея фон Цетриц бяха утвърдени за главен изпълнителен директор на DLG-Holding GmbH. С новото двойно ръководство DLG е добре позициониран за бъдещето. Д-р Хьовелман наследява д-р Райнхард Грандке, който по-рано тази година обяви решението си да напусне DLG, за да преследва нови професионални предизвикателства и проекти. С незабавно влизане в сила, Freya von Czettritz ще отговаря за бизнес дейностите на DLG в ролята си на главен изпълнителен директор на DLG-Holding.

 

Д-р Лотар Хьовелман, в допълнение към отговорностите си като главен изпълнителен директор на DLG e.V., ще продължи да бъде управляващ директор на Центъра за компетентност Земеделие на DLG. В новата си роля Freya v. Czettritz отговаря за националните и международни търговски панаири и бизнес събития в DLG-Holding, както и за дейностите по тестване, което включва селскостопански машини, суровини за фермата и храни.

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

МЗХ ще продължи да подкрепя производителите на традиционни български продукти

МЗХ ще продължи да подкрепя производителите на традиционни български продукти

Събота, 03 Май 2025

„Министерството на земеделието и храните ще продължи да подкрепя производителите на традиционни български продукти“...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

FederUnacoma във Верона: „Машината за производство на вино“

FederUnacoma във Верона: „Машината за производство на вино“

Вторник, 08 Април 2025

Във Vinitaly /от 6 до 9 април 2025/   са изложени основните видове машини за...

Компании, Събития, Анализи

Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО ще представи 204 фирми от агросектора  Форумът се провежда от 12 до 16 май в Стара Загора

Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО ще представи 204 фирми от агросектора Форумът се провежда от 12 до 16 май в Стара Загора

Понеделник, 28 Април 2025

Седемнадесетото издание на най-големия форум за земеделска техника у нас БАТА АГРО (https://bata-agro.com/za-izlojenieto/), който...

Реколта, Пазари, Цени

Български фермерски съюз: Трябват нови инструменти за стимулиране на българското земеделие

Български фермерски съюз: Трябват нови инструменти за стимулиране на българското земеделие

Вторник, 29 Април 2025

Български фермерски съюз изпрати отворено писмо до министър-председателя Росен Желязков и министрите на земеделието...

Иновации, Обучение, Агросвят

Първият в Европа плаващ център за развъждане на есетри отваря врати на река Дунав

Първият в Европа плаващ център за развъждане на есетри отваря врати на река Дунав

Петък, 11 Април 2025

Първият в Европа плаващ център за развъждане на есетри отваря врати на река Дунав  ...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.